Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пазарна премиера на MINI Cooper SE в България

24.04.2020 09:58

MINI Cooper SE е първият модел с изцяло електрическо задвижване на британската марка

Концепцията на автомобила е базирана на МINI Hatch с 3 врати. Размерите, дизайна, пространството и вътрешната атмосфера са почти идентични с тези на автомобила с конвенционално задвижване, при чието разработване разширяването на моделната гама, за да се включи и версия с електрическо задвижване, вече е взета под внимание. С тегло от 1 365 кг, електрическият модел е само с около 145 килограма по-тежък от MINI Cooper S с 3 врати с трансмисия Steptronic. Задвижва се с батерия, състояща се от 96 клетки с 32,6 кВтч (брутен капацитет), която е монтирана в пода между предните и задните седалки. Заедно с ниския център на тежестта, това осигурява на модела с електрическо задвижване пъргаво управление, и съответно прецизно и лесно за управление дори при завиване с висока скорост. Всички компоненти на електрическото задвижване са защитени чрез специфични за модела конст-руктивни характеристики и незабавно се изключват в случай на сблъсък. Новото MINI Cooper SE се произвежда в родината на марката. Технологията на задвижване идва от двата центъра по компетентност за електромобилност на BMW Group в Динголфинг и Ландсхут.

Дизайн: една истинска класика - електрифицирана.

Мощни пропорции, типичната структура от три части, състояща се от рамка на шасито, специфична остъклена част и покрив, къси надвеси и широка следа, са характерни черти на първото изцяло елек-трическо MINI. Предната радиаторна решетка е с модерна интерпретация и е почти напълно затворена - което значи-телно подобрява аеродинамиката. Разполага с жълта декоративна лента и знак "MINI Electric". Стандартното оборудване включва Double Stripe Carbon Black текстилна тапицерия. Премиум оборудването в интериора прави шофирането едновременно комфортно и наелектризи-ращо. Новият цифров инструментален клъстер е създаден специално за изцяло електрическото MINI. Състои се от 5,5-инчов цветен екран в тъмно черно табло и се намира зад волана. Дигиталните дисплеи предоставят информация за нивото на заряд на високоволтовата батерия, изб-рания режим на управление, състоянието на системите за подпомагане на водача и контролните съ-общения. В допълнение, се показва информация за наличния пробег, текущата мощност на задвиж-ването, външната температура, както и данни от функцията за разпознаване на пътни знаци и инст-рукции от навигационната система. Стандартното оборудване включва LED фарове, двузонова автоматична климатизация, отопление с технология термопомпа, която намалява значително консумацията на енергия за климатизиране, спомагателно отопление, електрическа паркинг спирачка и свързана навигация. Обемът на багажника е 211 литра, като достига до 371 литра, когато задните облегалки се сгънат. Единствената измерима разлика с конвенционалното MINI с три врати: за да се осигури съответния просвет на високоволтовата батерия, инсталирана в пода на автомобила, шасито на новото MINI Cooper SE е разположено с около 18 мм по-високо, отколкото при модела с конвенционално задвиж-ване. Предлагат се 4 пакета за външно и вътрешно оборудване на автомобила (Trim S, Trim M, Trim L, Trim XL).

Електрически мотор: чисто електрическо удоволствие от шофирането.

Eлектрическият мотор мобилизира максимална мощност от 135 кВт / 184 к.с. Максималният му вър-тящ момент от 270 Нм вече е наличен от състояние на покой. Мощността се предава на предните ко-лела чрез едностепенна трансмисия с интегриран диференциал. Комбиниран разход на гориво: 0,0 л/ 100 км; комбинирана консумация на енергия: 14,8 - 16,8 кВтч / 100 км; комбинирани емисии на CO2: 0 g/ км. Специфичната за модела литиево-йонна батерия позволява пробег от 235 до 270 километра. Ускорението от 0 до 60 км/ч отнема 3,9 секунди, а от 0 до 100 км/ч - 7,3 секунди. Максималната ско-рост е ограничена до 150 км/ч. Новото MINI Cooper SE развива своя спортен устрем не само с поразителна спонтанност, но и практи-чески без шум. Поради тази причина то е оборудвано стандартно с акустична защита за пешеходци. Стандартният кабел за зареждане е за свързване към домакински контакт. Предлага се опция MINI ELECTRIC Wallbox за зареждане в домашни условия, както и трифазен кабел за използване на общес-твени станции за зареждане. И двете опции позволяват зареждането на батерия с високо напреже-ние до 80 % за 2,5 часа до 100 % за 3,5 часа. Стационарна станция за бързо зареждане позволява енергийните запаси на автомобила да се освежа-ват още по-бързо. Зарядното устройство на новото MINI Cooper SE е проектирано с максимална мощ-ност на зареждане 50 кВт, което позволява 80 %-но зареждане да се постигне само за 35 минути. Част от характерното изживяване при шофиране на моделите на BMW Group с електрическо задвиж-ване е така нареченото One-pedal усещане. В градския трафик автомобилът забележимо намалява веднага след като водачът свали крака си от газта. Този ефект възниква, тъй като в режим на движе-ние по инерция електрическият двигател изпълнява функцията на генератор, превръщайки кине-тичната енергия обратно в електрическа енергия, която от своя страна се подава обратно във високо-волтовата батерия. Резултатът от това е, че превозното средство ускорява по подходящ начин при ниски скорости без използване на спирачната система и следователно може да се управлява с един педал.

Свързаност за наелектризиращ лайфстайл.

Стандартното оборудване на новото MINI Cooper SE включва навигационна система, централен инст-рументален дисплей и MINI Connected услуги, специално насочени към електромобилността. Постоянната свързаност, чрез сим карта също означава, че навигационната карта на автомобила се актуализира автоматично. Дистанционните услуги позволяват на водача да показва подробности за състоянието и обхвата на заряда на батерията на смартфон чрез MINI Connected App, а също така е възможно да генерира ста-тистика за консумацията на енергия в автомобила. Екранът MINI eDrive предоставя информация за текущия поток на енергия и пробега, както и пред-лага начини за удължаване на мобилността чрез деактивиране на някои от комфортните функции или повишаване на рекуперирането.

Моделът е на разположение на клиентите у нас от месец март 2020 година, а цените започват от 63 900 лв. с включен ДДС

Коментари
comments powered by Disqus