Нетните приходи на гиганта падат от 2.75 долара на акция преди година до 0.13 долара сега.
Goodyear Tire & Rubber, най-големият американски производител на автомобилни гуми, отчете рекорден спад в печалбите за третото тримесечие на годината - с 95 на сто. Основните причини са драстично намалялото потребление на североамериканския пазар и значителните разноски, които направи компанията за свиване на производството си.
Нетните приходи са паднали от 668 млн. долара за същия период на миналата година (по 2.75 долара на акция) до едва 31 млн. (или 0.13 долара на акция). В интерес на истината обаче през 2007 резултатите бяха раздути доста от продажбата на дъщерната компания Akron.
Иначе в продажбите Goodyear все пак отчита ръст от 2.1 процента (до 5.17 млрд. долара) - факт, дължащ се предимно на засиленото търсене и рекордните цени на големите индустриални гуми. От компанията обаче предупреждават, че в по-дългосрочен план този сегмент не може да компенсира спада в продажбите на гуми за масова употреба.