Компанията се справя с последствията от скандала и успя да изпревари японската Toyota
Оперативната печалба на марката VW в състава на Volkswagen Group е намаляла с 10% до 1,9 милиарда евро ( 2 милиарда долара), а маржът на печалбата е паднал от 2% на 1,8%, информира Reuters. Причината за тези показатели компанията обяснява със спада в приходите и увеличаване на разходите за маркетинг в резултат на скандала през 2015 г. във връзка с фалшифицирането нивата на вредните емисии от автомобилите. Въпреки това, като цяло, компанията се справя с последствията от скандала и успя да изпревари японската Toyota, посочва агенцията.
Марката VW през 2016 г. осигури почти половината от приходите на концерна, но не повече от 10% от оперативната печалба, която през 2016 г. беше рекордна благодарение на успеха на спортните автомобили на марката Porsche и съживяването на продажбите на камионите Scania, заявиха по-рано от компанията. Междувременно в перспектива Volkswagen Group ще възлага най-вече на динамиката на възстановяването на марката VW, споделят анализатори пред агенцията.
Шефът на концерна Матиас Мюлер потвърди, че прогнозата за ръста на приходите е 4% през 2017 г, а маржът на печалбата в размер на 6-7% срещу 6,7% през 2016. Той отбеляза, че компанията ще се справи с разходите, свързани със скандала. Главният изпълнителен директор отбеляза, че обединените 12 марки в състава на концерна ще се върнат "обратно на пистата" след като бъдат изплатени 25 милиарда долара на Съединените щати за решаване на претенциите във връзка с дизеловия скандал.
По-рано Volkswagen постигна предварително споразумение с Министерството на правосъдието на САЩ за уреждане на вземания в рамките на скандала, известен като "дизелгейт". По силата на споразумението, което трябва да бъде одобрено от надзорния съвет на Volkswagen, компанията ще плати 4,3 милиарда долара за глоби, а освен това Volkswagen е готов да признае вината си.