Японците намаляват значително производството на пикапи в Северна Америка.
Toyota Motor Corp, най-големият производител на автомобили в света, отчете 28% спад в печалбата за второто тримесечие на 2008 година. Макар и рекорден за последните години, този срив все пак е по-малък от собствените очаквания на японците. Тази положителна разлика спрямо прогнозите се дължи преди всичко на по-силните от предвиденото продажби в Китай, Русия и Близкия изток.
Въпреки всичко Toyota също понася тежките удари на кредитната криза в САЩ, рекордните цени на горивата и поскъпващите суровини. Слабият долар и силната йена също са във вреда на корпорацията.
Заради глобалната икономическа ситуация Toyota още преди месец преразгледа прогнозите за годишното си производство и брой на продажбите. Нещо повече - компанията се кани да намали значително производството на своите пикапи от рода на Tundra, които само преди година бе определила като "най-важния продукт, който някога сме създавали за американския пазар".
Нетната печалба на Toyota за тримесечието от април до юни е 353 млрд. йени (3.23 млрд. щ. долара) - значителен спад в сравнение с миналогодишния рекорд от 491.5 млрд. йени. Все пак тя надхвърля значително прогнозата на Reuters Estimates, която бе за 319 млрд. йени печалба. Брутните приходи на корпорацията са спаднали с 4.7 на сто до 6.2 трилиона йени.
При всички случаи положението на японците е завидно на фона на големите им американски конкуренти. Преди седмица General Motors отчете загуба за тримесечието в размер на 15.5 млрд. долара, а Ford Motor подобри собствения си негативен рекорд в това отношение със загуба от 8.7 млрд. долара.