Педро де ла Роса вярва, че Bridgestone и отборите трябва да работят здраво върху подготовката на новите сликове, които по всяка вероятност ще се използват през идния сезон. Тестпилотът е на мнение, че забраната на „чохлите“ за подгряване на гумите може да се окаже проблемна от гледна точка на сигурността.
Част от пилотите изразиха притеснението си относно забраната за предварително подгряване на сликовете, тъй като след смяната им с нови автомобилът ще бъде значително по-бавен спрямо тези на пистата, чиито гуми вече са достигнали оптимална работна температура. През декември миналата година на „Херес“ се видя, че отборите имат затруднения в първите няколко обиколки със студените сликове. Ето защо Bridgestone предостави за тестовете на „Каталуня“ гуми, изработени от различни каучукови смеси.В понеделник Педро де ла Роса тества новите сликове в комбинация с нива на аеродинамично прилепяне, каквито ще се използват през 2009 година. Испанецът призна, че е налице подобрение в работата им, но допълни, че има още много какво да се желае с оглед сигурността на пилотите.
„От Bridgestone са се опитали да направят така, че гумите да работят добре и при ниски температури, защото с оглед на правилника, който ще влезе в сила догодина, няма да имаме право да ги загряваме предварително. На „Херес“ миналата година изпитвахме сериозни затруднения в тази насока. Сега е по-добре. Все още е трудно, но е налице съществена промяна, защото Bridgestone използва смес, която има по-добри характеристики при ниски температури“, обяснява де ла Роса пред репортерите в Барселона.
„Първата обиколка е много бавна, ето там се крие опасността. Автомобилите на пистата са в състезателно темпо, а ти излизаш от питлейна с твърде ниска скорост. За останалите си като подвижен шикан. Това е проблемът на новите правила. Bridgestone прави огромна стъпка напред, но има още много какво да се желае.“
Поне две обиколки са нужни, за да загреят гумите, категоричен е тестовият пилот на McLaren. Когато караш без електронни помощници, с ниски нива на аеродинамично прилепяне и сликове, е много по-интересно, въпреки че не съм свикнал на подобни изисквания. Настройките на аеродинамиката ни бяха такива, че да симулираме регулациите за сезон 2009, което означава много ниски нива на аеродинамично прилепяне, може би разликата е около 50%. Това са само предположения, тъй като постепенно ще компенсираме изоставането. Целта ни беше да видим как ще се държат сликовете при подобни условия.“
Тестовият пилот на Force India Витантонио Лиуци бе въодушевен от представянето на сликовете в рамките на единична обиколка, но изрази притесненията си относно тяхната издръжливост. „Прекалено меки са, защото само след три обиколки управлението на автомобила става много трудно“, заяви бившият състезател на Toro Rosso. „Но като цяло усещането е прекрасно. Високите нива на сцепление ме върнаха назад във времето, когато се състезавах в карт сериите. Наистина се забавлявах.“