От Audi потвърдиха официално, че R15 ще замени R10 TDI през следващия сезон.
През 2006 година Audi R10 стана първият дизелов автомобил в LMP1 и подобно на своя бензинов предшественик R8 пое моментално по пътя към славата с три поредни победи в „24 часа на Льо Ман“. Догодина обаче маратонецът, роден в Инголщат, ще отстъпи мястото си на новия R15 TDI.От Audi обещават наследникът да има по-малък, по-лек и по-ефективен дизелов агрегат спрямо 5,5-литровия V12 на R10. За разлика от Peugeot германците остават верни на формулата с открит кокпит. Първите тестове ще се проведат още в края на тази година, но официалният дебют ще бъде малко преди „12 часа на Себринг“ през март.
„Беше ясно, че трябва да работим по нов автомобил, ако искаме да продължим победния ход в Льо Ман“, коментира спортният директор на Audi д-р Волфганг Улрих. „Резултатът е R15 TDI. Разликата между R10 и R15 е значително по-голяма отколкото тази между R8 и R10.“
От компанията потвърдиха още, че и догодина Audi Sport Team Joest ще участва с три прототипа в „24 часа на Льо Ман“.