Mitsubishi Racing Lancer ще замени Господаря на пясъците Pajero Evolution за предстоящия „Дакар”, който ще се проведе на територията на Аржентина и Чили между 3 и 18 януари догодина.
Най-успешният автомобил в историята на рали „Дакар” несъмнено е Mitsubishi Pajero/Montero. След дванайсет победи в пустинната надпревара, седем от които за последните седем години, ветеранът ще получи заслужена почивка, тъй като неговото място ще заеме Mitsubishi Racing Lancer (MRX09).
Подобно на конкурентния Volkswagen Race Touareg 2 новият състезателен автомобил на японската компания ще бъде оборудван с дизелов агрегат. Трилитровият V6, който бе тестван за първи път в състезателни условия по-рано през годината на рали „Централна Европа” под капака на Mitsubishi Pajero Evolution (MPR14), достига максимална мощност от 190 кВт (260 к. с.).
Централният диференциал с ограничено приплъзване разпределя въртящия момент от 650 Нм между двете оси. Скоростната кутия, производство на Ricardo, е секвенционална петстепенна.
В технологично отношение Mitsubishi Racing Lancer няма да се различава съществено от Mitsubishi Pajero Evolution, като изключим естествено новото стоманено тръбно шаси.
За база на Mitsubishi Racing Lancer е използван серийният хечбек Lancer Sportback, който ще се появи на пазара в Европа това лято.
Междувременно стана ясно, че Mitsubishi ще участва на предстоящата „Баха Испания” (17-20 юли), кръг от международния крос-кънтри шампионат на ФИА, с три автомобила. Люк Алфан и Нани Рома ще карат Mitsubishi Pajero/Montero Evolution MPR13s, докато Хироши Масуока ще отговаря за дизеловия MPR14.