Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пет факта за Pirelli и WRC

27.03.2009 15:00

За втори пореден сезон Pirelli функционира като единен доставчик на гуми във WRC. Представяме ви 5 любопитни факта около италианската компания и нейното участие в световния шампионат.

Факт 1:

Спортният правилник на WRC ограничава всеки екипаж относно броя използвани гуми в дадено състезание. Пилотите с приоритет 1 и 2 като Себастиен Льоб и Себастиен Ожие например имат право на 6 гуми за всяка смяна и 6 за шейкдауна. За тези с приоритет 3 като Мартин Прокоп или без приоритет ограничението е 4 гуми за всяка смяна и 5 за шейкдауна. Броят гуми за екипажите, които карат в J-WRC, е ограничен на 24 за всеки старт. За кръг от WRC с шест смени пилотите с приоритет 1 и 2 използват 42 гуми, а тези с 3 или без – 29.

Факт 2:

Гумата за сняг с шипове Pirelli Sottozero дебютира тази година в Норвегия. На повърхността й има 384 шипа, всеки от тях дълъг по 7 милиметра. Разположени са равномерно върху 15-цоловата гума, следвайки асиметричния дизайн на протектора. Каучкувата смес е така подбрана, че да работи при ниски температури, но същевременно да бъде достатъчно устойчива, за да задържи шиповете въпреки огромните натоварвания.

Факт 3:

За първи път в съвременната история на шампионата бяха разрешени състезанията със смесена настилка. На рали „Кипър“ през март по настояване на Ford и Citroen всички екипажи трябваше да карат с един тип гуми, въпреки че в петък отсечките бяха на асфалт, а в събота и неделя – на макадам. Pirelli Scorpion, която по дефиниция е за макадам, издържа на асфалтовото предизвикателство и позволи на отборите да се ограничат единствено до промени по окачването за петъчните етапи.

Факт 4:

В зависимост от това къде е даден старт, кои от двата поддържащи шампионата (J-WRC и P-WRC) включва и колко са заявките, Pirelli доставя между 1500 и 4000 гуми за състезателен уикенд.

Факт 5:

След края на състезанието всички гуми се събират и се транспортират отново във фабриките на Pirelli в Италия, където се изгарят в специална „пещ“ за производство на енергия. Pirelli е член на IDEA Granda (европейска система за производство на горива от отпадъчни материали).

Коментари
comments powered by Disqus