Отборите във Формула 1 са постигнали съгласие с ФИА забраната за развойната дейност върху двигателите да бъде редуцирана от десет на пет години и да приемат допълнителни мерки за ограничаване на разходите, като една от опциите е лимитиран бюджет.
В края на миналата седмица в Париж ФИА се срещна с ръководителите на отборите във Формула 1, за да дискутира някои идеи относно бъдещето на надпреварата. Основният акцент бе налагането на ограничения при използването на аеродинамичния тунел и компютърните симулации, за да бъде редуциран бюджетът, нужен за издръжката на един тим. Радикалните планове като цялостна забрана на аеродинамичния тунел например не бе приета, но всички отбори са се обединили около идеята, че намаляването на разходите във Формула 1 трябва да се случи.Според autosport.com тимовете са постигнали съгласие с ФИА десетгодишният период на "замразяване" на двигателите да бъде редуциран до пет години. Ръководният орган на Формула 1 ще стартира работа върху проект за нов агрегат, който ще бъде готов за началото на сезон 2013. Концепцията цели да се акцентира върху екологичните технологии и да се конструира двигател, който да бъде значително по-евтин по отношение на производство и поддръжка от настоящия 2,4-литров V8. Регулациите относно новия компонент във Формула 1 ще бъдат предоставени на отборите до две години.
Коментирайки тази тема, ръководителите на отделните тимове и ФИА са взели единодушното решение, че редуцирането на бюджетите във Формула 1 трябва да се случи възможно най-скоро, въпреки че не са постигнали консенсус относно начинът, по който трябва да се реализира това. По-голямата част от представителите на отборите са се обединили около идеята да се наложи лимит върху средствата, които се използват в рамките на един сезон. Ръководството на Ferrari обаче се е противопоставило на спомената концепция. Едно от предложенията е бюджетът на всеки един тим да бъде ограничен на 80 милиона британски лири (106,5 милиона евро), като в това число не влизат разходите по развойната дейност на двигателите.