Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пет комбита от средния клас: Направете място!

05.08.2016 10:08 2
2
5041830813

Дали новият Superb ще разбърка картите при комби моделите от средния клас

Още малко, и ще се почувстваме като героите от телевизионния сериал „Камионджии”. Нали в случая с Skoda Superb Combi човек седи в предния край на пространство с товарен капацитет от почти два кубически метра. В кръга на комби моделите с нормални размери никой не може да съперничи по този показател – единствен Т-моделът на Mercedes E-класа притежава товарен отсек с подобна вместимост.

Дори известният с вътрешния си простор Passat може да поеме със 170 литра по-малко, а при останалите конкуренти разликата е още по-значителна. Дали Ford Mondeo Turnier, Hyundai i40 Kombi, Toyota Avensis Touring Sports и VW Passat Variant ще трябва да си събират багажа, защото идва новата Skoda Combi (винаги се пише с С)?

Нещата не са толкова прости; дори шофьорите от сериала не се интересуваха единствено от товарните обеми на своите камиони. Затова – да започваме. За участие в теста пристигнаха пет комбита с дизелови двигатели в класа около 150 к.с. – не без основания най-предпочитаните параметри при семейните и служебните автомобили. Мощните дизели позволяват да се движите извънредно икономично, но в никакъв случай не и бавно.

Hyundai: богато оборудване

В най-долния край на скалата на мощността се намира Hyundai i40 със 141 к.с. Той ги извлича от само 1,7 литра работенобем, което не е най-добрият избор – защото моторът се държи по-скоро флегматично и тромаво, без в замяна на това да е особено икономичен. Също и в дисциплините равномерен ход и шумове агрегатът на i40 не се представя блестящо. И ако това все пак можеше да се очаква, съвсем неочаквано е, че моделът на Hyundai е най-скъпият от сравняваните автомобили. Той участва с изключително изобилното оборудване Premium (в България – Premier), което, макар почти да не оставя неизпълнени желания, вдига цената до 69 990 лева. Passat Comfortline е с 15 000 лв. по-евтин. Това вероятно ще се стори неприемливо на типичния купувач на комби, въпреки че той едва ли има нещо против навигацията, 18-цоловите колела и електрически регулираните кожени фотьойли. Всичко това е налице серийно в i40 Premium, който обаче отново доказва, че само богатото оборудване далеч не прави автомобила много добър.

Защото i40 не е особено убедителен нито по отношение на вътрешния простор, нито при комфорта на возене или поведението на пътя. Лишеното от обратна връзка с пътя  управление, тропащото окачване и неопределеното усещане при шофиране не пораждат желание да притежавате този автомобил. Но пък никой друг не предлага пет години гаранция.

Toyota: с нов мотор

И тъй, новият Avensis има под предния си капак дизелов мотор на BMW. Със своите 143 к.с. той би трябвало да пораздвижи нещата в средния клас, понеже, по-специално в Германия, предишният модел не се продаваше особено добре. Това обаче вероятно не се дължеше на мотора. Някои дори ще съжаляват, че старият  2,2-литров дизел със 170 к.с. не се предлага, откакто смениха модела.

Но и с новия двигател Avensis оставя странно впечатление за нерешителност – като че ли на неговите създатели им е липсвала смелост, за да направят наистина силен ход. Естествено, за това не се присъждат или отнемат точки, ние се придържаме към числата и фактите. Отнапред можем да кажем само следното: и новият задвижващ агрегат не успява да се доближи до стойностите за разход и динамичните показатели на TDI моторите в моделите на Skoda и VW. Той се залавя за работа осезаемо по-сдържано (до 100 км/ч ускорява с 0,8 секунди е по-бавно от мотора на Passat) и се нуждае от почти половин литър повече гориво. Освен това работи по-неравномерно и неохотно от волфсбургския дизел. Макар и с прекалено дълги предавки, шестстепенната трансмисия позволява приятно и бързо превключване.

Моделът на Toyota не показва убедителни предимства и по отношение на класическите достойнства на едно комби – багажникът му е твърда малък за това. Остава ходовата част, която предлага добре работещ компромис между стегната базова настройка и меко возене. При по-енергичен маниер на шофиране обаче автомобилът се държи доста безрадостно и сякаш бива държан на каишка от свръхпредпазливата ESP – като цяло доста скромни възможности за продукт на най-големия автомобилен производител в света.

Ford: отвън голям, отвътре малък

Окей, съгласни сме, че сме малко несправедливи към Mondeo Turnier, защото той не е наистина малък – но пък и не е особено щедър откъм простор. Защото въпреки почти петте метра външна дължина той предлага съвсем малко повече място от далеч по-компактните i40 и Avensis. Във всеки случай по отношение на вътрешния простор няма напредък в сравнение със старото Mondeo, което все още не беше базирано върху използваната в целия свят платформа CD на Ford.
Все пак трябва да кажем, че 500 литра багажен обем и 1605 литра максимална товарна вместимост би трябвало да са напълно и изцяло достатъчни за почти всякакви нужди. Още повече, че и петимата  пътници също разполагат с доста обширно пространство. Освен на приятно меките седалки те могат да се радват и на комфортната ходова част. Защото пружините и амортисьорите на Mondeo работят по-добре от тези на конкурентните комбита, като трябва да отбележим, че той – също като Superb и Passat – участва с предлаганата по желание адаптивна ходова част (в пакета „Комфорт”). Дизелът със 150 к.с. работи с една класа по-зле от задвижващите агрегати в Skoda и VW, при това изразходва повече гориво. Голямото тегло заедно с „дългото” главно предаване накърняват съществено темперамента на модела на Ford, особено при по-висока скорост – още една причина той да събере доста по-малко точки от двата продукта на концерна Volkswagen.

Skoda: гигант на вътрешния простор

Първото място обаче се изплъзва и на Superb Combi. При което – също като в случая със седана – е трудно да се обясни защо става така.

В областта на задвижването между Superb и Passat няма заслужаващи споменаване разлики, комбито на Skoda е по-голямо, по-евтино и притежава многобройни практични детайли, които липсват в модела на VW, инфо-развлекателната му система е на висотата на днешния ден – защо тогава събира по-малко точки? Отчасти сигурно заради комфорта;  Superb не поема неравностите толкова чисто и балансирано, положението на седене е донякъде високо и малко като на капра, изработката и изборът на материали не са изпипани като в Passat.
Всичко това в съвкупността си води до едно цялостно впечатление, което веднъж колегата Ренц формулира вероятно най-точно: „Passat просто се движи по-красиво”, каза той след едно шофиране на двата автомобила. И с право – кормилната уредба на Superb е с една идея по-тромава и по-лишена от усещане за пътя, недозавиването е малко по-изявено.

Фактът, в края на този сравнителен тест разликата между двата модела да възлезе на впечатляващите 18 точки, има и обективно измерими аспекти: Superb спира по-скоро посредствено и има най-малкия полезен товар от всички автомобили в теста.

VW: хармоничният

Значи – отново Passat. Преди да се прозинете от скука и да прелистите по-нататък, бихме могли да ви обясним защо е така – макар че няма да е съвсем лесно. Да, Passat е скъп, но разликата със Superb и Mondeo не е толкова голяма. Не е хубаво обаче, че дори в оборудването Comfortline липсват подразбиращи се неща, като вход за USB и автоматичен климатик. Никое друго от сравняваните комбита не трябва да се обзавежда така индивидуално, както Passat. Иначе той за пореден път показва, че по-важно е не да можеш всичко най-добре, а да предложиш най-добрия пакет от качества.
Passat вози почти толкова добре, колкото Mondeo, движи се чевръсто и се управлява с лекота, има най-добрата кормилна уредба и почти толкова добри спирачки, колкото отличника в това отношение Ford. Предлаганото пространство е напълно достатъчно за четирима възрастни плюс багажа, полезният товар е задоволителен за комби с такива размери. А това, че може да се похвали с най-добрите седалки, най-усъвършенствана концепция за управление на функциите и най-доброто оборудване за безопасност, само затвърдява впечатлението за сполучлив във всяко отношение и хармоничен комби автомобил. С това вероятно биха се съгласили и камионджиите от сериала – въпреки че моделът на Skoda побира малко повече товар.

Текст: Хайнрих Лингнер
Снимки: Ахим Хартман

Оценка

1. VW Passat

1. VW Passat - 451 точки

Е да, Passat умее всичко доста добре – да поема неравности, да ускорява, да пести гориво, да прави резки завои и да спира. Победа с много точки за хармоничния цялостен пакет.

2. Skoda Superb

2. Skoda Superb - 433 точки

Разбира се, Superb притежава най-голямо товарно пространство; това обаче го прави само второто най-добро комби в това сравнение – никакъв повод за срам,  след като участва серийният победител Passat.

3. Ford Mondeo

3. Ford Mondeo - 420 точки

Добър комфорт на возене, голям полезен товар, достатъчно място, равномерно и тихо работещ мотор – Mondeo е талантливо комби, но като сбор от качества не успява да се доближи съвсем до Passat и Superb.

4. Toyota Avensis

4. Toyota Avensis - 386 точки

Като цяло Avensis се представи разочароващо. Новия мотор е лишен от блясък, вътрешният простор и динамиката на пътя са под средното ниво, в полза на модела говори почти само ниската цена.

5. Hyundai i40

5. Hyundai i40 - 376 точки

Изключително богатото серийно оборудване не превръща i40 в по-добро комби; моторът е немощен, комфортът – скромен, а поведението на пътя – посредствено. Друга причина за изоставането му е високата цена.


Технически данни

1. VW Passat 2. Skoda Superb 3. Ford Mondeo 4. Toyota Avensis 5. Hyundai i40
Работен обем 1968 куб. см 1968 куб. см 1997 куб. см 1995 куб. см 1685 куб. см
Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин 105 кВт (143 к.с.) при 3600 об./мин 104 кВт (141 к.с.) при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
340 Нм при 1750 об./мин 340 Нм при 1750 об./мин 350 Нм при 2000 об./мин 320 Нм при 1750 об./мин 340 Нм при 1750 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
9,1 сек 9,3 сек 10,2 сек 9,9 сек 10,2 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
35,3 м 36,1 м 34,5 м 36,6 м 35,4 м
Максимална скорост 218 км/ч 218 км/ч 210 км/ч 200 км/ч 200 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
6,7 л/100 км 6,7 л/100 км 7,2 л/100 км 7,1 л/100 км 7,3 л/100 км
Базова цена 54 780 лева 57 080 лева 53 800 лева 52 990 лева 69 990 лева
Коментари

Ivo
Йес ве ... Естествено VW и Skoda. Защо аутомотор и спорт направо не дадат призовите места на тези марки задължително, навсякъде рпи всики класации и по право. Ние потребителите ще знаем, че те по принцип са номер едно, най-добрите и уникални ... The best forever and ever и междувременно ще четем за другите! То бива, то може, ама ... "извън пътя сте" ей :)

imperia
Пасата е непобедим с неговите: 2018 км/ч

comments powered by Disqus