Финландецът спечели рали „Естония“ и петата си победа от началото на сезона
Нито чистенето на отсечките, нито дъждът, нито коловозите спряха Кале Рованпера (Toyota) по пътя към петата победа от началото на сезона. Миналата година именно в Естония финландецът стана най-младият пилот, печелил кръг от WRC, а тази вероятно ще стане и най-младият световен шампион, тъй като авансът му спрямо втория Тиери Нювил (Hyundai) нарасна на 83 точки шест старта преди финала на сезона.
Елфин Еванс (Toyota) започна ударно надпреварата и след пет поредни етапни победи се откъсна на близо 20 секунди пред Рованпера. Дъждът в петък вечер обаче даде предимство на финландеца, който прескочи Еванс в края на деня, поведе колоната и запази първото място до финала в неделя.
Еванс остана на втора позиция, а подиумът допълни Ойт Танак (Hyundai). Естонецът имаше проблеми с парното в петък вечер, а преди това получи десет наказателни секунди, след като влезе в HEV зоната с работещ двигател с вътрешно горене. Повреда в спирачната система го забави допълнително в последния етап, но въпреки това състезанието мина сравнително гладко за бившия световен шампион, за когото това е трети подиум за сезона.
Тиери Нювил (Hyundai) недоволстваше от поведението на своя автомобил през цялата надпревара и на няколко пъти бе извън пътя. При тези обстоятелства 34-годишният белгиец може да е доволен от четвъртото място, което го остави втори във временното класиране при пилотите.
Такамото Катсута (Toyota) имаше пет старта в Естония и пет отпадания преди тазгодишното издание на надпреварата. Това предопредели и консервативно му пилотиране през цялото състезание, което го остави на пета позиция.
Разочарованието отново бе водещата емоция в бокса на M-Sport. Крейг Брийн се бореше за място в челната тройка, когато катастрофира в петата отсечка, Пиер Луи Лубе мина през таван в петък, след което разби окачването си в неделя, а Гъс Грийнсмит отпадна четири етапа преди края заради повреда в трансмисията. Единствено Адриан Фурмо оцеля по пътя към финала, но завърши едва седми, след като Есапека Лапи (Toyota) го прескочи в пауърстейджа. Финландецът направи едно тежко приземяване в събота, което доведе до спукана гума и му попречи да се бори с пилотите на Hyundai за последното място на подиума.
Зад Фурмо челната десетка допълниха победителят във WRC2 Андреас Микелсен (Skoda Fabia Rally2 Evo), който взе три бонус точки от пауърстейджа заради дъжда, Теему Сунинен (Hyundai i20 N Rally2), който до последно натискаше норвежеца, но остана на три цилиндъра в края на надпреварата, и Емил Линдхолм (Skoda Fabia Rally2 Evo).
Оливер Солберг (Hyundai) имаше куп проблеми с автомобила и след серия от наказания и пилотски грешки остана тринайсети, на 16 минути зад победителя. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Финландия“, което стартира на 4 август.