Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 106 празнува своята 30-а годишнина

22.06.2021 16:53

Стартира на пазара на 12 септември 1991 г. и бе в производство до 2003 г.

Пионер на линията „6“ в Peugeot, градският автомобил 106 се появи преди 30 години. Това означава, че първите регистрирани модели могат да се считат за „колекционерски автомобили “ от тази година, в категорията на младите таймери

Честит рожден ден Peugeot 106! Peugeot 106 стартира на пазара на 12 септември 1991 г. и бе в производство до 2003 г. с продадени 2,8 млн. бройки. Истински търговски успех, малкият градски автомобил с лъва стартира линията 6, от които истинският бестселър от превъзходната категория е 206, който  се появи през 1998 г. и  остава най-продаваният френски автомобил за всички времена.

106 беше градски автомобил, предназначен, според тогавашните търговци, да се насочи към голямата  женска аудитория. Малкият автомобил беше свързан по-специално с лозунги като „Мосю е готов на всичко, за да може да вземе назаем колата на жена си“ или дори „Това е първият път, когато мъжете са луди по колата на жена си“ ... беше друг път , не толкова отдавна.

Лек и просторен, Peugeot 106 съществува в много версии с 3 или 5 врати с бензинови двигатели, чиито мощности варират между 45 к.с. за първия бензинов двигател с 954 куб. см и 120 к.с. за 1,6 четирицилиндровия 106 S16 (появи се по-късно след 1996 г.) ).

От 1992 г. се появяват дизелови варианти. През същата година при най-скромния бензинов двигател мощността му бе увеличена до 50 к.с., а всички безоловни варианти бяха оборудвани с катализатор.

В Peugeot 106 съществуват само два дизелови двигателя: 1,4D с 50 к.с. (до ноември 1994 г.) и 1,5D с  58 к.с. (от ноември 1994 г.). Често го забравяме, но Peugeot 106 съществуваше и в 100% електрическа версия. Много преди широко разпространената лудост за тази нова форма на мобилност, 106 Electric беше малко авангарден. Стартира през 1995 г. с двигател с постоянен ток Leroy-Somer с мощност до 20 кВт (27 к.с.). Тогава автомобилът можеше да достигне максимална скорост от 90 км/ч и носеше никел-кадмиева батерия, което й даваше пробег до 90 км. Само 3542 бройки от 106 Electric бяха продадени преди спирането на производството.

Коментари
comments powered by Disqus