Пазарният дял на А-сегмента за десет години намаля от 10,9% на 7,4% в Европа
Концернът PSA спря производството на градските автомобили Peugeot 108 и Citroen C1, което показва напускане от нерентабилния A-сегмент, съобщава Reuters, цитирайки три източника. Като чели PSA вече се беше съгласил да продаде своя дял в съвместното предприятие с Toyota (TPCA), което произвежда триото клонинги в Колин, Чехия. Моделите на начално ниво са отхвърлени, докато французите почистват отпадъците си, преди да се слеят с FCA в алианса Stellantis.
Peugeot 108 е роден през 2014 г., ставайки наследник на Peugeot 107. Сега, подобно на братята си, той е оборудван с бензинов трицилиндров 1,0 (72 к.с., 85 Нм) с петстепенна механична и роботизирана трансмисия. Ускоряването до 100 км/ч изисква 12,6 сек, максималната скорост е 160 км/ч. Цени - от 12 300 евро .
Citroen C1 е в производство от 2005 г., а от 2014 г. е във второто си поколение. Тъй като има версия с три врати, началната цена е по-ниска от тази на Peugeot - 11 350 евро. От януари до август 2020 г. в ЕС са продадени 26 006 броя. 108 намери 28 625 собственици през същия период.
Ако Peugeot 108 и Citroen C1 продължават да съществуват, те ще трябва да бъдат електрифицирани. Пример за това е концернът FCA, който пусна на пазара електрически Fiat 500, хибриден Panda и не възнамерява да се откаже от двата модела . PSA обаче, както се изрази един източник, „загуби повече пари в сегмент А от всеки друг в Европа“.
В допълнение, пазарният дял на А-сегмента за десет години намаля от 10,9% на 7,4%. Поради тази причина през 2018 г. Opel се отказа от моделите Adam и Karl... Концернът PSA отказва официално да коментира бъдещето на своите малчугани .