Зад волана на най-компактния кросоувър на френската марка
С по-големи размери, повече вътрешен обем и избор от три типа задвижване, моделът обещава да постигне още повече успехи от своя предшественик.
Второто поколение на 2008 има значително по-внушителна осанка в сравнение със своя предшественик. Това се дължи не само на значително по-елегантния дизайн, продължаващ заложената от новото 208 динамична линия, а и на осезаемия ръст в размерите на каросерията. Със своите 4,30 метра кросоувърът е по-дълъг с цели 15 см спрямо преди, междуосието е увеличено с единайсет сантиметра, достигайки до 2,65 м. Дали при това положение вече не може да се говори за евентуален вътрешнофимен канибализъм с по-големия SUV 3008? Дори да е така, според Peugeot важното е клиентите да останат верни на марката, и обективно погледнато имат право.
По-просторен отвътре
Това, че новият модел е значително по-просторен от стария личи най-ясно на втория ред седалки и в багажника. Докато на първата генерация й се налагаше да се задоволява с 350 л товарен обем, при новото поколение номиналният обем е 434 литра, а посредством сгъване на задните места дори се постигат 1467 литра. Ако изобщо може да се говори за някакъв недостатък в товарните възможности на модела, то това е единствено високия праг за товарене.
Както и при останалите модели на марката, кокпитът се откроява ярко с малкия си волан и характерната концепция на арматурното табло. И отново ще кажем обичайното - привикването с особеностите тук е въпрос просто на време, оттам насетне ергономията обективно погледнато е добра. Останалото е личен вкус. В зависимост от избраното ниво на оборудване, екранът на инфо-развлекателната система е с диагонал до десет инча. Върховото GT изпълнение, което тествахме, разполагаше на борда си и с 3D-екран, който прожектира по ефектен начин на преден план най-важните данни за шофирането.
Ярка индивидуалност
Приятно впечатление прави, че различните нива на оборудване дават богати възможности за индивидуализиране на автомобила - рядко представител на Peugeot е давал на клиентите си толкова богати възможности да поръчат автомобила точно по свой вкус. Серийната екипировка още при базовия модел е впечатляваща, а при високите нива става почти разточителна.
Под предния капак на тествания екземпляр работеше най-мощното изпълнение на 1,2-литровия бензинов турбоагрегат, който генерира мощност от 155 конски сили. Едно от първите неща, които правят впечатление след потегляне с автомобила, е добрият обзор от мястото на водача, не на последно място благодарение и на големите огледала. Ходовата част през цялото време се опитва да щади водача и пасажерите, включително по наистина лоша настилка, като наред с това 2008 се справя доста добре със завоите. Принос за усещането за баланс и хармония в пътното поведение има и осемстепенната автоматична трансмисия, която в повечето време поддържа обороти, осигуряващи висок въртящ момент без ненужно форсиране на трицилиндровата машина. Единствено при по-резки ускорения се забелязва малко повече нервност от страна на задвижването. Моторът се държи сравнително добре и на магистрала, макар че тук малкият му работен обем започва да излиза на преден план под формата на леко завишаване на шума и покачване на разхода.
Широка палитра от възможности за задвижване
1,2-литровият мотор е наличен във версии със 102, 131 и 155 к.с., а като алтернатива е наличен и особено икономичен 1,5-литров дизел със 131 к.с. и мощна тяга. Подобно на 208, 2008 се продава и в изцяло електрически вариант със 136 к.с. с официален пробег по WLTP 320 километра.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
2008 е значително съзрял спрямо своя предшественик - освен със значително по-изискан дизайн, той може да се похвали с по-високотехнологично задвижване, по-надеждно сцепление, по-балансирано пътно поведение и повече простор за пътниците и техния багаж. Накратко - един осезаемо подобрен във всяко отношение автомобил.
Текст: Божан Бошнаков