Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq: New Kids

26.08.2020 08:30

Сравнение на три особено популярни градски кросоувъра

Появилата се на пазара едва миналата есен Skoda Kamiq в началото на годината получи конкуренти в лицето на френските съперници Peugeot 2008 и Renault Captur, които навлязоха във второто си поколение. Дали те ще съумеят да превърнат това предимство в победа, ще изясни нашият сравнителен тест на трите кросоувъра с предно предаване и бензинови мотори с около 150 к.с.

За да открием факта, че наред със SUV моделите малките кросоувъри също се радват на изключителна популярност, не е нужно да се ровим в таблици и статистики – достатъчно е да се огледаме добре по улиците и пътищата. А числата само потвърждават по недвусмислен начин видяното: в последно време всеки пети нов автомобил на Renault е Captur – това прави модела по-успешен от класическото Clio с аналогична техника.

Подобно на най-малкия от трите SUV модела на Skoda, наречен Kamiq (на базата на Scala, тоест на модулния комплект MQB A0), Peugeot 2008 също има пряка родствена връзка с малък автомобил, понеже използва същата платформа (CMP) като 208. Типично за марката скоростомерът е разположен над подравнения отгоре и отдолу миниволан. Идеята е, че когато уредите са по-високо, погледът към тях е по-близо до пътя; но пък не всеки водач може наистина да разчита показанията без проблеми.

Новото в дигиталния блок е, че един излъчвател прожектира допълнителна информация на повърхността на дисплея – от това се получава 3D ефект, който по замисъл трябва да улесни възприемането на показанията за скоростта или стрелките за посока на навигацията. А какви са впечатленията на редакторите? Някои смятат това за реално предимство, други – в най-добрия случай за забавна игра.

По същия индивидуален начин се възприема и оформлението на допълнително предлаганите кожени седалки с прилична странична опора, които са тапицирани удобно и дори разполагат с проста масажна функция. Те са с електрическо регулиране, но то, както при Skoda, не включва памет. А в Renault? Тук седите най-високо и регулирате облегалката посредством лостов механизъм с доста големи интервали.

В раздела за инфо-развлекателни системи и управление на функциите Peugeot печели точки с няколко бутона за директен достъп. Всъщност това не са истински бутони, а сензорни повърхности, но все едно. Въпреки това мнозина биха желали тук-там на тъчскрийна да има по-големи полета за различните функции. Добре дошъл би бил и отделен блок за управлението на климатика, защото на екрана то измества онова, което току-що е било показано.

Много място в 2008

Пътниците от задните седалки на Peugeot сигурно биха се зарадвали най-много на разположени отзад вентилационни дюзи като в Captur и Kamiq. Иначе благодарение на достатъчното място човек се чувства добре и отзад, макар че качването не е съвсем удобно заради доста високия праг. Освен това в 2008 пътуващите отпред имат допълнителна полза от пътниците на втория ред – когато автомобилът е натоварен, иначе малко неспокойната върху лоша настилка ходова част работи доста по-хармонично. Тогава движенията на каросерията стават по-слаби, а преминаването през неравности е осезаемо по-спокойно.

Повече спокойствие бихме препоръчали и на системата ESP – защото тя започва да възпира автомобила още преди завоите изобщо да са станали забавни. Спортен режим с по-висок праг на намеса? – Няма такова нещо. Това е дразнещо, защото всъщност моделът на Peugeot се усеща така, сякаш би могъл да достави голямо удоволствие на шосе с много завои – също и понеже кормилната уредба предлага прилична обратна информация.

Ами задвижването? Е да, 2008 е единственият в теста, който има само три цилиндъра, но тово не му помага особено при икономията на гориво: Със 7,8 л/100 км той е дори с най-високия разход, въпреки че тежи по-малко от останалите. Освен това в спринта до 100 км/ч е последен с 8,9 сек. В замяна на това моторът реагира доста директно. И въпреки че и трите модела бързо сменят предавките, от време на време имате усещането, че автоматикът в 2008 работи с една идея по-плавно от трансмисиите с два съединителя в Captur и Kamiq.

По отношение на полезните качества обаче моделът на Peugeot изостава. Въпреки че багажникът му с вместимост 405 литра е голям приблизително колкото при конкурентите, той не може да предложи нищо повече от най-големия максимален товарен обем и сгъващи се облегалки на задните седалки. Покривалото над багажника обаче може да бъде прибрано под пода – едно предимство на 2008 и Kamiq пред Captur.

Подвижна задна седалка в Captur

Що се отнася до практичните функции, моделът на Skoda е на върха, като печели точки например за чадъра в шофьорската врата, стъргалката за лед на вратичката за резервоара и автоматично подаващите се навън предпазни планки за ръбовете на вратите. Освен това като екстри се предлагат разделителна мрежа и сгъваща се напред облегалка на седалката до водача (не се комбинира със спортни седалки), което улеснява транспортирането на дълги предмети. От своя страна Captur размахва голямата бухалка на гъвкавостта – плъзгащата се задна седалка. С нея багажният обем може да нарасне от 422 на 536 литра или пък мястото за краката отзад да се увеличи значително. Иначе там се седи добре, но още по-добре би било, ако имаше повече пространство отстрани до главите.

И при моторите за първото място се състезават Skoda и Renault. Резултатът? Равен – понеже въпреки по-малкия си работен обем Captur се усеща като по-силен при всекидневното шофиране, а неговите максимални 270 нютонметра понякога влизат в действие доста внезапно. От друга страна, 1,5-литровият мотор в Kamiq има по-силна тяга при високи обороти и работи по-хармонично, що се отнася до шумовете и разгръщането на мощността; освен това той може да „плува” без газ и да изключва два от четирите си цилиндъра (разход: 7,0 л/100 км, Captur: 7,2 л, 2008: 7,8 л).

С какво друго може да се похвали Kamiq? Въпреки че задната му седалка не се плъзга надлъжно, там се седи най-удобно – безупречно пространство за главите и краката и към това най-добре оформена седалищна част. А гледан от втория ред, неотварящият се, но грамаден стъклен покрив (1536 лв.) е много повече от интересна подробност, понеже изгледът нагоре е почти като в кабриолет.

Богатство от варианти при Kamiq

За водача далеч по важен е изборът на подходяща инфо-развлекателна уредба – защото само с по-малките системи (с 6,5- или 8,0-инчов екран) има въртящ и натискащ се селектор плюс регулатор на силата на звука. Въпреки че в тези варианти липсва функция за навигация, налице са Android Auto и Apple CarPlay. В тестовия автомобил е монтирана голямата 9,2-инчова система, включваща навигация и дигитален скоростомер. Нейното управление е добро за вариант с тъчскрийн, но на нас ни липсват въртящите се регулатори.

Със своя голям, изправен на късата си страна екран Renault също следва концепция за управляване на функциите без бутони, но сега благодарение на светкавичните реакции и по-разбираемата структура на менютата е на едно равнище с Skoda. В добавка към това дори в горната и в долната част на високия екран се вижда много от навигационната карта на TomTom.

Освен по отношение на управлението на функциите Kamiq и Captur превъзхождат 2008 и при динамичното шофиране. Изненада при Renault е кормилната уредба, която, що се отнася до обратната информация, отстъпва съвсем малко на хармоничния агрегат на Skoda, а иначе работи точно толкова добре и прецизно. Въпреки талантливата си управляемост обаче моделът на Renault не успява да изпревари конкурента си от Skoda.

Причината е, че макар да не влиза в завой с толкова висока скорост, той като цяло се усеща като по-директен и се клати с още една идея по-малко. Освен това е единственият от трите модела, за който се предлагат регулиращи се на две степени амортисьори (790 лв., снижаване на каросерията с 10 мм). При по-мекия режим Kamiq – подобно на Captur – реагира на неравностите стегнато, но вози осезаемо по-меко.

Струващият с оборудване Style 42 710 лв. Kamiq си осигурява победа в оценката за качества с добри резултати във всички области. Накрая все пак идва ред на таблиците – пресмятане на разноските, изравняване на автомобилите към едно и също ниво на оборудване. Тогава Skoda се позиционира ценово дори малко над 2008, който във версия GT без екстри фигурира в ценовата листа срещу 54 558 лв., докато разточително екипираният Captur Intens остава с десетина хиляди лева под него. Това не му достига, за да изпревари Skoda, но е достатъчно за да заеме второто място като по-евтина алтернатива.

ОЦЕНКА

1. SKODA
Не съвсем евтиният Kamiq впечатлява с много място, голям брой Simply clever функции, както и с добър комфорт на окачването и равномерно работещ, икономичен двигател.

2. RENAULT
Най-евтиният от трите автомобила, при това с голяма разлика, съчетава приемливо място с практична задна седалка, мощен мотор и приличен комфорт на окачването.

3. PEUGEOT
2008 печели точки с много системи за подпомагане. А иначе? Енергичен в слалома, но същевременно доставящ по-малко удоволствие. И към това – ограничен комфорт на окачването и умерено икономично задвижване.

Текст:
Томас Хелманцик
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus