Peugeot обновява гамата 207 с две нови бензинови версии - 207 SPORT 1.6 16v и 207 SE 1.6 16v със 120 к.с. Двата модела са екипирани с 1.6-литров бензинов двигател, съвместна разработка на PSA Peugeot-Citroen и BMW Group. Става въпрос за същия агрегат, дебютирал през 2006 г. в Mini Cooper S. Моторът ще замени наличния 1.6-литров двигател със 110 к.с.
Предшестван от 1.6-литровия 150 к.с. турбодвигател (EP6DT) използван при Peugeot 207 GT THP, новият агрегат EP6 е втората рожба на съвместните усилия на PSA Peugeot-Citroen и BMW Group. Неговата максимална мощност е 120 к.с. при 6000 об./мин, а максималният въртящ момент достига 160 Нм при 4250 об./мин. Едно от ключовите предимства на двигателя е изключително плоската крива на въртящия момент, която дори при 2000 об./мин достига 140 Нм. или 88% от максимума, осигурявайки отлично ускорение.
Освен с променливи фази на газоразпределението моторът разполага със система за промяна на хода на всмукателните клапани, позволяваща степента на отваряне да се регулира в зависимост от положението на педала на газта. Използването на тази технология премахва нуждата от дроселова клапа, тъй като мощността вече се контролира прецизно от хода на всмукателните клапани и момента на тяхното отваряне.
В конвенционалните двигатели изходящата мощност на двигателя зависи от положението на дроселовата клапа, която регулира количеството на постъпващия в цилиндрите въздух. При определена скорост и положение на клапата обаче, въздушният поток се процежда през частично притворения всмукателен колектор. Преодоляването на това съпротивление намалява потенциалната мощност и цялостната ефективност на двигателя, но най-важното – увеличава разхода на гориво.
Комбинацията от системата за променливо газоразпределение (VVT) и системата за промяна на хода на всмукателните клапани подобрява ефективността на двигателя и забележително намалява разхода на гориво, а оттам и емисиите на въглероден двуокис. По този начин също така се гарантира гъвкавостта и бързата реакция на двигателя. С представянето на новите модели дебют прави и новата “PORSCHE TIPTRONIC SYSTEM”.
Автоматична трансмисия – “PORSCHE TIPTRONIC SYSTEM”
Предлаганата за пръв път в гамата на Peugeot 207 - “Porsche Tiptronic System” разполага с четири предавки и система за електронен контрол на превключването. Шофьорът може да избира между два режима - “sport” или “snow” с възможност за заключване на предавателните числа, с което се намалява вътрешното триене и придърпването. Използването на подобно решение води до намалена консумацията на гориво, която се доближава до тази на моделите с механична скоростна кутия.
“PORSCHE TIPTRONIC SYSTEM” осигурява възможност за ръчна смяна на предавките, реализирана с двойка планки с различна функция: отдясно на волана се намира планката със стандартно PRND превключване, а отляво е монтирана тази за ръчно управление на скоростите. Чрез натискането на планката напред или назад се избира по-висока или по-ниска предавка. При спиране на автомобила системата автоматично превключва на "първа"; обратно, с увеличаването на скоростта се преминава към по-висока предавка.
Увеличената мощност и нарасналият въртящ момент на двигателя забелижително подобряват динамиката на автомобила. Най-голямото предимство обаче е свързано с редуцираната с 15% консумация на гориво и намаленото количество вредни емисии, доведено до едва 145 г/км. Peugeot 207 1.6 16v SPORT и Peugeot 207 1.6 16v SE се очакват на пазара през месец март.