С пускането на модела 207, марката с лъвска емблема вече има нелоши позиции в малкия клас. С концептуалната разработка 207 SW Outdoor на автосалона в Женева французите възнамеряват да покажат, как ще изглежда бъдещото комби на 207, което трябва да привлече нови клиенти към малкия модел.
Концепткарът с допълнителното наименование Outdoor наистина разполага с немалко на брой провокиращи детайли като например изобилието от хром по калниците, праговете и престилките, но все пак изглежда доста близък до бъдещия сериен вариант на комбимодела на 207. Протекторите на предната и задната броня, както и големият пътен просвет, внушават офроуд-асоциации. Предницата на практика е напълно идентична с хечбека и купе-кабриолета с номер 207, а страничният изглед със специфични задни колони наподобява едновременно на 407 SW и 1007. Шедро оразмерените задни светлини и панорамния заден прозорец образуват своего рода триъгълник и определено привличат вниманието към себе си. Каросерийната дължина на SW е 4,16 метра, което е с 12,5 сантиметра повече от хечбека, използващ същата платформа. Междуосното разстояние е останало непроменено и все още е 2,54 метра, като увеличаването на дължината се пада изцяло на задния надвес. Височината е пораснала с осем сантиметра, и то положително не само заради добавянето на релси за багаж.
Погледнат отзад, автомобилът прави впечатление преди всичко със силно изразените си „рамена”, които се подчертават от причудливите светлини. Задното стъкло с външно стоящи шарнири може да се отваря отделно от капака, а за налачичието на изобилие от светлина в купето се грижи гигантският панорамен стъклен покрив.
Интериорът е освежен с фини материали и предизвикателни детайли в оранжев цвят, а задната седалка по типичен за автомобил от такъв тип може да се сгъва. В случай че тя бъде свалена изцяло в пода, се образува товарно пространство със съвършено равно дъно.
Концептуалният автомобил се задвижва от 1,6-литров 16-клапанов HDi-двигател с филтър за сажди, който разполага със 109 конски сили и 240 нютонметра (благодарение на функцията Overboost, последната стойност може за кратко да се покачва до 260 нютонметра).