Тежи само 820 кг благодарение на широко използване на карбон и алуминий
Peugeot подготви хибридна версия на хечбека 208. Концептът под името 208 Hybrid Air 2L ще бъде представен на автосалона в Париж. Автомобилът не използва стандартна бензиново-електрическа технология, той съчетава двигател с вътрешно горене и хидравличен мотор, работещ със сгъстен въздух.
Освен това новият хибрид притежава система за съхраняване на енергията. Автомобилът запазва енергията при спирачното усилие.
За основа е била използвана версията Peugeot 208 с 1,2-литров мотор с 82 конски сили. Благодарение на хидравличния мотор разходът на гориво е значително намален, още един плюс на по-евтината задвижваща система в сравнение с традиционните бензиново-електрически хибриди.
Французите не за първи път се опитват да превърнат компактния хечбек Peugeot 208 в хибрид. Първият опит бе концептът Peugeot 208 Hybrid FE, който дебютира през март в Женева. Сега на своя територия, през октомври, са подготвили демонстрационен модел 208 Hybrid Air 2L, който се отличава сериозно от предшественика.
Огледалата за задно виждане са сменени с камери. Прототипът е „обут” с гуми с нисък коефициент на съпротивление при въртене.
Новият автомобил е отговорът на Peugeot на поставената от френското правителство задача: създаване на кола с разход на гориво не повече от 2 л/100 км.
Новата версия версия на Peugeot 208 е по-лека от предишната. Масата е само 820 кг. Такива резултати са постигнати благодарение на широкото използване в конструкцията на автомобила карбон и алуминий.
Ако все пак бъде дадена зелена светлина пред прототипа, серийната версия ще се появи не по-рано от 2016 г.