Себастиен Льоб тества за първи път в реални условия прототипа 208 T16 Pikes Peak, с който ще участва на планинското "Пайкс Пийк". Стартът на популярната надпревара в Колорадо е на 30 юни.
Деветкратният световен рали шампион и Peugeot ще участват в класа без ограничения, където инженерите имат пълна свобода при подготовката на своите автомобили. Ето защо тази спортна версия на 208 няма почти нищо общо със серийния модел или рали автомобила 208 T16. Двигателят е битрубо V6, чиято максимална мощност достига 875 к.с., задвижването е двойно, а дългото 4301 мм шаси тежи едва 875 кг.
"Никога не съм карал нещо, което да ускорява толкова бързо", коментира Льоб след теста в Северна Франция. "На ниските предавки автомобилът от Формула 1 не разполага с толкова мощност. С Peugeot обаче всичко става мигновено. Благодарение на двойното предаване и двигателя с принудително пълнене стартът е феноменален. Изведнъж си на шеста предавка с 240 км/ч."
Думите на Льоб се потвърждават от официалните динамични характеристики - ускорение от място до 100 км/ч за 1,8 секунди. Същевременно усъвършенстваната еродинамична конфигурация позволява и отлично поведение не само на правите, но и при високи странични натоварвания.
"Високото аеродинамично притискане и широките гуми правят феноменално и спирането", допълва още деветкратният рали шампион, който миналата седмица спечели рали "Аржентина". "В действителност този 208 е комбинация от възможно най-добрите елементи - аеродинамичното притискане на автомобил от Формула 1, широките гуми на прототипите в маратонските състезания и диференциалите от WRC!"
Френската компания е печелила легендарното състезание през 1988 и 1989 г. с модела 405 Т16. За разлика оттогава обаче трасето до американския връх Пайкс Пийк e изцяло асфалтирано през тази година.