Зад волана на Plug-in хибридния вариант на популярния френски кросоувър
300 конски сили, двойно предаване и възможност за движение изцяло на ток при пробег с едно зареждане от над 50 километра по WLTP – звучи впечатляващо, няма никакъв спор. Това е не само най-мощната и най-скъпата версия на Peugeot 3008, но и най-мощният автомобил на марката изощо. Все пак не бива да се забравя и факта, че поради наличието на два електромотора и тежаща 340 килограма литиево-йонна акумулаторна батерия теглото на модела в зависимост от оборудването варира между малко над 1,8 и близо два тона, поради което динамиката е несъмнено отлична, но не и точно спортна, както човек би могъл да предположи при наличието системни показатели на задвижващата система от 300 к.с. и 520 Нм.
Истината е, че представянето на хибридното задвижване в Peugeot 3008 би било най-точно да се определи като уверено, хармонично и с достатъчно резерв от мощност, както и с мощна тяга при всякакви обороти. Взаимодействието между добре познатия 1,6-литров бензинов турбомотор с 200 к.с. и двата електрически агрегата (по един на всеки мост) е много добро – при наличие на достатъчно заряд в батерията автомобилът прави всичко възможно, за да се придвижва на ток през максимално голяма част от времето, а когато това не е осъществимо, водачът действително получава осезаем плюс по отношение на тягата спрямо конвенционалния вариант, разполагащ само с двигател с вътрешно горене. Пробегът с едно зареждане в реални условия варира между 40 и 50 километра– при това по време на теста случихме на изключително високи външни температури, съответно климатичната инсталация работеше практически през цялото време.
Енергично ускорение
Класическият спринт от 0 до 100 км/ч се изпълнява за впечатляващите 5,9 секунди, максималната скорост е 240 км/ч, а на ток автомобилът развива до 135 км/ч. Сцеплението е отлично – всъщност разполагащият с клиренс 22 сантиметра 3008 се справя добре дори върху наистина неблагоприятна настилка, стига да има достатъчно енергия в батерията, за да обезпечи нуждите на задвижването на четирите колела.
Иначе на пътя автомобилът се представя такъв, какъвто го познаваме – с доста приятен комфорт на возене и добра упраляемост. При сравнително равномерен стил на шофиране през голяма част от времето хибридът е осезаемо по-тих от своите събратя. Багажникът за разлика от доста конкуренти има съвсем приличен обем между 395 и 1357 литра в зависимост от положението на задните седалки. Единственият компромис, който се е наложило да бъде направен заради необходимостта от място за монтирането на допълнителната батерия, е намаленият от 53 на 43 литра резервоар за гориво.
По отношение на цената, няма как да не направи впечатление голямата надценка за хибридния модел. Ако човек търси чисто икономически причини да предпочете хибрида пред стандартен бензинов или дизелов 3008, в интерес на истината сметката надали ще излезе точно такава, каквато се надява. От друга страна обаче, възможността човек да се движи почти изцяло на електричество при всекидневното шофиране в града и около него е доста изкушаваща, като предимствата по отношение на екологичния баланс и комфорта тук са неоспорим факт. Същевременно никой друг вариант в гамата на модела не може да се похвали с толкова добро ускорение и толкова мощна тяга – а и не можем да не спонемем задвижването на четирите колела, което иначе не е налично за останалите модификации.
Текст: Божан Бошнаков