Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 3008: Нагоре към висшата лига

30.06.2017 16:57

Новото поколение на Peugeot 3008 се устремява към позиции в по-висок сегмент

Още преди да се качим в новото Peugeot 3008, вече сме наясно, че сме свидетели на пореден епизод от завръщането на френския производител към общоприетите стойности и ориентири. Докато за предишното поколение (2009) никой не можеше да каже със сигурност дали имаме работа с ван, с кросоувър или нещо друго, външният вид, осанката и стилистиката на новия модел не оставят съмнения, че пред нас е един типичен SUV – с отвесна решетка, внушителна предна част с хоризонтален капак над мотора, с достоен за всъдеход просвет от 22 сантиметра, висока линия на прозорците и агресивно присвити предни светлини.

С влизането в кабината погледът спира върху малкия, подравнен отгоре и отдолу волан, намекващ за спортни амбиции, и изцяло дигиталното арматурно табло i-Cockpit – 12,3-инчов екран, върху който могат да се изобразяват различни контролни уреди или навигационна карта, като появата им е съпроводена с анимационни ефекти. Хората от Peugeot са особено горди с цифровия си, сериен за всички нива на оборудване комбиниран уред – въпреки че техниката за него се доставя от Continental, дизайнът и графиката му са дело на стилистите на фирмата.
Вдясно от i-Cockpit стърчи осеминчов сензорен екран за управление, контрол и навигация, а под него са наредени седем клавиша за директен достъп до различни функции и аварийните светлини. На някои тези обърнати към пилота клавиши напомнят за музикален инструмент, на други – за самолетна кабина, но така или иначе те изразяват стремежа на оформителите към изискана, подходяща за един по-висок ценови клас атмосфера.

Без двойно предаване

3008 със заводско наименование P84 се предлага с шест задвижващи агрегата. Бензиновите са 1,2-литров трицилиндров турбомотор със 130 к.с. и 1,6-литров с четири цилиндъра и 165 к.с., също с турбопълнене. Дизеловата гама включва две 1,6-литрови версии със 100 и 120 к.с. и две двулитрови със 150 и 180 к.с. Предавателните кутии са петстепенна механична (за най-слабия дизел), шестстепенна механична (за бензиновата версия със 130 к.с. и дизеловите със 120 и 150 к.с.) и шестстепенен автоматик с хидравличен преобразувател (засега единствен вариант за бензиновата версия със 165 и дизеловата със 180 к.с. и алтернатива на механичната трансмисия за бензиновия мотор със 130 и дизеловия със 120 к.с.). Plug-in хибриден вариант (с бензинов, а не с дизелов двигател като предишния модел и с електромотор на задния мост) се очаква през 2019 г. Дотогава Peugeot 3008 ще се предлага само с предно предаване.

Автомобилът, който шофираме, е с 1,6-литров дизелов мотор (120 к.с.) и автоматична трансмисия, чийто лост е оформен като джойстик и донякъде напомня малките лостове в моделите на BMW. Предавките могат да се превключват и с планки на волана, но приятно и плавно работещият автоматик не изисква ръчни намеси, особено на магистрала. Тук 120-те конски сили на машината и най-вече наличните от 1750 об./мин 300 нютонметра се оказват достатъчни за нормално изпреварване и спокойно, ненапрегнато шофиране.

Многобройни помощници

Магистралният участък ни дава възможност да се запознаем с функциите за подпомагане на водача, които в новото Peugeot 3008 никак не са малко: адаптивен темпомат със стоп функция, предупреждение за спазване на дистанция и активно аварийно спиране, активно предупреждение за неволно пресичане на осевата линия (действа и при почти изтрита маркировка), активно следене на мъртвата зона встрани от автомобила, предупреждение за отслабване на вниманието, автоматично включване и изключване на дългите светлини, разпознаване на пътни знаци. Всичко това струва 3022 лв. (за ниво Allure). А за маневриране в града могат да се поръчат 360-градусово наблюдение на периметъра около автомобила Visio Park и помощникът Park Assist.

За да проверим как 3008 се справя на тесен път с много завои, напускаме магистралата и не след дълго започваме да се изкачваме към язовир Белмекен. Стръмните участъци и безкрайното лъкатушене по планинския склон ни най-малко не развалят доброто настроение. SUV моделът се подчинява точно на командите от малкия волан, не се накланя прекомерно в завоите, а окачването му не дразни с излишна твърдост, но и не е неприятно поддаващо. Макар да липсва коригиращата роля на двойното предаване, предницата не тегли прекомерно навън от кривата на завоя, стига, разбира се, да не провокирате това умишлено.

Горе, край язовира, напускаме асфалта и поемаме по стръмен почвен път в доста разкаляно състояние. Отсъствието на двойно предаване 3008 компенсира с увеличен просвет (не по-малко важно условие за добра проходимост) и със системата Advanced Grip Control, управлявана с кръгъл превключвател на централната конзола с позиции за нормален път, сняг, офроуд, пясък и изключване на ESP. Пакетът включва и система за контролирано спускане по наклон с много ниска скорост (3 км/ч) Hill Assist Descent Control (HADC) и 18-цолови гуми M+S (за кал и сняг без символ „снежинка”).
Нашият автомобил е обут с обикновени зимни гуми, но въпреки това храбро се изкачва по разкаляния черен път. На връщане изпробваме и контролираното спускане, което се задейства на неутрална предавка. Когато отново стъпваме на асфалт, продължаваме в обичайния приятно динамичен стил, а при следващата пауза най-после успяваме да огледаме както трябва интериора. Той се оказва доста просторен. Освен на предните седалки със сертификат от AGR (Акция „Здрав гръб”) достатъчно място има и отзад – с единствената забележка, че седалката е малко ниска и бедрата на по-високите пътници не лежат изцяло на нея. Това е направено с цел при сгъната облегалка отзад да се получи голяма равна площ. Иначе багажникът е с обем 520 литра – съвсем прилична за класа стойност. По желание се доставят отварящ се с електрически механизъм заден капак и под, който частично се изтегля навън за по-лесно товарене на багажа.
Широката гама от асистенти, допълнителни функции и екстри, като например HiFi аудиосистемата Focal, онлайн навигацията, LED светлините и т.н., естествено, се отразява върху крайната цена, но по принцип новото Peugeot 3008 не е замислено като евтин модел. На върха е версията GT, засега единствената, за която се предлага мощният двулитров дизел със 180 к.с. При нея повечето предложения са включени в серийното оборудване с базова цена близо 70 000 лева, но разбира се, остават възможности и за още екстри, като например двуцветния дизайн Coupe Franche с черна задна част на каросерията.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Peugeot предлага един сдържано елегантен, класово дефиниран, приятно оформен и качествен на вид модел – също като едно време. На приятелите на марката с лъвчето ще им се наложи да преглътнат амбициозните цени.

Текст: Владимир Абазов
Снимки: Владимир Абазов, Peugeot

Коментари
comments powered by Disqus