Дигиталният кокпит i-Cockpit разполага с нов 10-инчов сензорен екран
Второто поколение на компактния кросоувър Peugeot 3008 беше представено през 2016 г. и сега изчака планираното обновяване, коeто приближи външния вид на автомобила до най-новите модели на марката. В същото време новият дизайн не е приключил. Така че всички бензинови версии вече имат селектор на режима на задвижване по поръчка (програми Normal, Sport, Eco), а plug-in хибридите в този случай предлагат превключване между Electric, Hybrid, Sport и 4WD режими (само при варианти Hybrid4 300).
Доработената отпред оптика, която вече е в базовото оборудване, има LED секции, а в GT и GT Pack те са изцяло базирани на диоди. В последния случай основните светлини поемат функциите на фарове за мъгла, а също така осветяват завои.
Мигачите са изцяло LED, включително лампи за заден ход, анимирани мигачи (с ходови светлини). Самата оптика е проектирана под формата на триизмерни тройни "нокти", скрити отдолу под тонирано стъкло.
Актуализираният автомобил има две хибридни версии : Hybrid 225 с предно предаване със сумарна мощност 225 к.с. (360 Нм) и автономен пробег без стартиране на двигателя с вътрешно горене при цикъл WLTP 56 км и задвижване на четирите колела Hybrid4 300 (59 км, 520 Нм) с 300 к.с.. Батерията при всички случаи е с капацитет 13,2 кВтч. А параметрите на двигателя с вътрешно горене 1,6 и електрическите двигатели са различни. Бензиновият агрегат на SUV-а с предно предаване генерира 180 к.с. (300 Нм), а електродвигателят, интегриран в скоростната кутия e-EAT8, доставя 110 к.с. (500 Нм). Версията Hybrid4 има 200 к.с. (300 Нм) и 110 к.с. (500 Нм), съответно. Електрически мотор със 113 к.с. (166 Нм) работи отзад
Дигиталният кокпит i-Cockpit разполага с нов 10-инчов сензорен екран с висока разделителна способност, интерфейси Apple CarPlay и Android Auto. В допълнение към безжичното зареждане и USB порта отпред, има два USB порта на втория ред. Арматурното табло има12,3-инчов екран, с наситено черен вид, когато е изключен (това увеличава контраста).
Всички бензинови двигатели принадлежат към семейството PureTech - трицилиндров 1,2 със 130 к.с. (230 Нм) и 1,6 (250 Нм) със180 к.с., докато преди това се предлагаше 1,6 THP двигател със 165 к.с. По-малкият предполага избор между шестстепенна механична и осемстепенна автоматична трансмисия, а по-големият е оборудван с автоматична трансмисия по поръчка. В гамата има и дизел. Но ако преди дизеловите двигатели 1,6 и 2,0 се предлагаха в различни версии на мощност, то обновеният SUV се представя с 130 к.с. дизелов двигател 1.5 (300 Нм) със 130 к.с. , с автоматина и механична предавателна кутия по избор.
Новата опция Black Pack, налична за кросоувъра във вариантите GT и GT Pack, означава лъв с тъмен хром и черна радиаторна решетка, вложки за брони, релси на покрива, спойлер, джанти.
Французите са преразгледали разделението на нивата на изпълнение. 3008 вече може да се поръча в три нива на оборудване, всяко със собствени аксесоари и декоративни пакети. Освен това списъкът с опции за интериорна тапицерия е разширена с напа, алкантара и текстил в различни нови цветове , вложки от дърво и хром. А за версиите GT и GT Pack може да бъде купено безрамково салонно огледало. Списъкът с помощниците на водача е обогатен със система за нощно виждане, чиято бдителност достига 250 м, разширено разпознаване на знаци (не само ограничения на скоростта, но и редица други), автоматично спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти денем и нощем. Актуализираният SUV ще излезе на пазара в края на 2020 г.