Първи впечатления от обновената версия на бюджетния френски седан
Моделът 301 и неговият технологичен близнак Citroen C-Elysee бяха разработени от концерна PSA специално за пазарите, където достъпните класически седани се радват на голяма популярност. И очевидно идеята е била действително добра, тъй като от стъпването си на пазара до момента Peugeot 301 е продаден в тираж от над 360 000 екземпляра. Истината обаче е, че успехът на модела се дължи преобладаващо на продажби отвъд пределите на Стария континент. Причината за това вероятно се крие в обстоятелството, че автомобилът е позициониран като конкурент на модели като Dacia Logan, Fiat Tipo и Skoda Rapid/Seat Toledo, само че от една страна не може да се сравнява с безапелационната ценова политика на румънската марка, а от друга отстъпва на рафинираните детайли, характерни за моделното дуо, идващо от VW Group. Това стечение на обстоятелствата дърпа назад иначе сполучливата сама по себе си цялостна концепция на 301 в очите на претенциозния европейски купувач.
Сега това би могло да се промени в немалка степен, тъй като при частичното обновление на модела Peugeot са направили дизайна му значително по-свеж, добавяйки нотка изисканост в оформлението на модифицираните светлини отпред и отзад.
По-съществената новост обаче откриваме след като влезем в просторния пътнически салон – става дума за новата инфо-развлекателна система с голям 7-инчов чувствителен на допир екран на централната конзола. Освен с модерен маниер на управление, системата предлага лесна и удобна възможност за свързване със смартфон с помощта на Mirror Link, Android Auto и Apple Car Play. По този начин клиентът получава изгодна възможност да прехвърли навигацията от мобилния си телефон към бордната система, избягвайки необходимостта да доплаща за вградена навигационна система. Иначе обстановката във вътрешността на 301 изглежда така, както вече я познаваме – обзорът от високо разположените седалки е добър, мястото е изобилно, оборудването включва най-необходимото за автомобил от този сегмент, а качеството на материалите е по-скоро семпло.
Леко поклащащата ходова част видимо е настроена с приоритет към комфорта при движение по лоши пътища и ще бъде по вкуса на тези, които харесват френския тип возия в един автомобил. За задвижването купувачите имат избор между 1,2-литров трицилиндров и 1,6 четирицилиндров бензинов мотор, съответно с 82 и 115 к.с., както и 1,6-литров дизел със 100 к.с. Първият е добра възможност за постигане на достапна цена, а последният безспорно е най-добър избор със съчетанието от приятен темперамент, уверена тяга и нисък разход на гориво. Добре познатата от години насам 1,6-литрова машина с атмосферно пълнене от своя страна е единственият задвижващ агрегат в гамата на 301, който може да бъде съчетан с шестстепенен автоматик. Именно в такава конфигурация беше поръчан и изпитаният от нас автомобил, който остави приятно впечатления с меката работа на трансмисията и съвсем приличната за градски условия динамика.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
С цена от малко под 28 000 лева, най-скъпата версия в гамата на 301 се представя като един уравновен автомобил с комфортно работеща автоматична трансмисия, много място в интериора, голям багажник и модерна инфо-развлекателна система.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова