Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 308 GT и GTi закъсаха с еконормите

15.04.2019 16:42

Всеки грам над нормата ще струва глоба от 95 евро на автомобил

До 2021 г. средните емисии на CO2 от автомобилите в Европа следва да бъдат намалени до 95 г/км. Горните нива на производителите са различни, но всеки грам над нормата ще струва глоба от 95 евро на автомобил. Затова компаниите преразглеждат гамата си , като се освобождават от замърсяващите автомобили. В този списък, както съобщава изданието Largus, попадат две версии на френския производител - хечбека и комбито Peugeot 308 - GT и GTi. Първата от юни ще се раздели с бензиновия двигател 1,6 PureTech в Европа (225 к.с.), а втората ще бъде временно спряна в периода юли-август с цел модернизация.

Хечбекът Peugeot 308 GT, оборудван с 1,6-литров бензинов турбо двигател и осемстепенна автоматична трансмисия, отделя твърде много в атмосферата - 132 г/км. В същото време, емисиите на CO2 на версията с пет врати с дизеловия агрегат 2,0 BlueHDi (177 к.с.) и със същата кутия са 116 г/км. Следователно, дизеловият 308 GT ще продължи да живее.

"Горещият" Peugeot 308 GTi с четирицилиндров турбо двигател 1,6 и шестстепенна механична предавателна кутия доскоро генерираше 270 к.с. и 330 Нм. Сега мощността на агрегатът е "принудително" намалена до 263 к.с., но нивото на емисиите е все още високо - 148 г/км. До 1 септември 308 GTi трябва да отговаря на стандарта  Euro 6d-TEMP.

Казват, че с изчезването на някои двигатели проблемът не приключва. В каталозите на Peugeot броят на опциите ще бъде намален, тъй като комбинацията от големи джанти, панорамен покрив и други екстри (дори кожена тапицерия) увеличават теглото на автомобила, а оттам и емисиите на CO2. Междувременно френският производител няма да сложи край на спортните модели: марката ще ги направи хибридни.

Коментари
comments powered by Disqus