Бензиновият Peugeot 308 GT се задвижва от енергичен 1,6-литров бензинов турбомотор с 205 конски сили. Първи впечатления.
Всъщност модификацията GT на базата на Peugeot 308 е едно принципно ново попълнение в гамата на френския производител, тъй като в случая не става дума за безкомпромисен спортист, който според марковата традиция би следвало да бъде означен като GTi или R, а за нещо малко по-различно. На любителите на екстремните емоции ще им се наложи да почакат още малко до появата на „истинския” спортен флагман на моделното семейство Peugeot 308, който ще бъде екипиран с двигателя на RCZ-R, генериращ 270 к.с. GT от своя страна се явява по-скоро един вид линия на оборудване, която може да бъде поръчана с два двигателя – дизел със 180 к.с. и бензинов турбоагрегат с 205 к.с. И в двата случая серийната екипировка включва LED предни светлини, навигационна система, асистент при паркиране, спортно окачване с намален с 10 милиметра клиренс, както и тапицерии от комбинация кожа/алкантара с червени контрастни шувове. Перфорираната кожа върху свръхмалкия спортен волан също е получила шевове в сигнално червен цвят.
Повече за първите ни впечатления от бензиновия вариант с 205 к.с. на Peugeot 308 GT ще може да откриете скоро на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Peugeot