Peugeot навлиза в нов етап от присъствието си в компактния клас. Наследникът на 307 носи означението 308 и има нелеката мисия да се изправи срещу VW Golf и останалите водещи модели в категорията. Френският модел ще отпразнува своята премиера малко преди началото на изложението IAA през месец септември тази година.
Отначало 308 ще дебютира в модификация хечбек с пет врати, на по-късен етап гамата ще бъде разширена и от тривратия събрат на автомобила, а по-нататък се очакват също комби с традиционното вече означение SW, както и следващото издание на кабриото с твърд сгъващ се покрив CC.
По-големи външни мерки, по-просторен отвътре
Първите официални фотографии на 308 показват, че автомобилът продължава линията, започната от 207, и носи типичната за марката огромна предрадиаторна решетка с масивна напречна лайстна в горния край. Също както и при 207, предните светлини са щедро оразмерени, с бадемовидна форма и силно изтеглени нагоре и назад. Страничният силует е динамичен и се издига назад, а цялата компановка на автомобила силно наподомня на ван. Задницата на 308 показва ясно изразени „рамена” и интегриран в бронята дифузьор с изцяло декоративни функции. Междуосието е останало непроменено в сравнение с 307 и се равнява на 2,61 метра, а дължината се е увеличила с шест сантиметра, достигайки 4,27 метра. Широчината на каросерията е 1,81 метра а височината – 1,49 метра. По подобие на 207, 308 ще се предлага с два основни варианта за оформление на предната част.
Багажникът на новата надежда на французите побира между 430 и 1398 литра, а общата вместимост на множеството жабки и чекмеджета в интериора възлиза на още 42 литра. Като опция ще се предлага и панорамен стъклен покрив.
Избор от шест двигателя
Базов двигател ще бъде бензиновият 1.4 VTi с 95 к. с. и 136 Нм, а над него ще бъаде позициониран познатия вече 1,6-литров агрегат със 120 к. с., който във версиите с турбокомпресор развива 150 конски сили (140 при комбинация с автоматична трансмисия). По-нататък се очаква и върхов спортен вариант RC с работен обем два литра и мощност от порядъка на 220 к. с.
Дизеловите двигатели в гамата на 308 ще са част от фирмената серия HDi, като спектърът им ще се простира от 1,6-литров вариант с 90 или 110 к. с. (съответно с максимален въртящ момент 215 и 240 Нм), до двулитров агрегат със 136 к. с. и 320 Нм.
До девет въздушни възглавници
На впечатляващо високо ниво ще бъде пасивната безопасност – 308 ще се предлага с до девет въздушни възглавници (включително такава за коленете). Иначе 308 ще се предлага в пет основни версии - Platinum, Sport +, Sport, Tendance и Filou, които ще стъпват на колела с гуми с размери между 195/65 R 15 и 225/45 R 18.