Френският автомобилен гигант Peugeot ще представи на IAA новото Peugeot 308. В производствената номенклатура той си остава със стария си номер, но французите са подновили всичко по автомобила
След Peugeot 308 не следва 309, това вече е в миналото. Подобно на своя опонент Golf VII, новото Peugeot 308 е конструирано върху изцяло нова модулна платформа. Това се нарича EMP2 и в бъдеще ще се среща и при други PSA модели. Между другото, тази конструкция спестява на новото Peugeot 308 цели 140 кг от теглото.
Редуцирана операционна система в Peugeot 308
С новите габарити - дължина 4,25 м и височина 1,46 м, новото Peugeot 308 е малко по-късо и по-ниско от своя предшественик. Благодарение на новата компактна платформа, Peugeot 308 предлага много простор във вътрешното пространство. Особено голям е ръстът при багажното отделение, което достига 470 литра.
Интериорът на новото Peugeot 308 е изцяло с нов дизайн. С новата i-пилотска кабина французите искат да печелят точки. Дори и да няма никаква връзка с Apple, новата операционна система разчита на интуитивна работа и абсолютно редуцирани обслужващи елементи. В бъдеще пръстите ще се плъзгат по голям стандартен сензорен екран, който е разположен върху централната конзола, а очите се радват на ново комбинирано инструментално табло. Единственият бутон за управление на централната конзола е бутонът за регулиране на звука на аудио системата.
Peugeot 308 отново е с нормална радиаторна решетка
Дори и на външен вид Peugeot 308 се е променил. Лицето на новото 308 отново е с истинска радиаторна решетка, такава през която няма да прозират амортисьорите. От двете страни са разположени напълно преобразените малки фарове, които при по-високите нива на оборудване използват LED технология и интегрирани лайстни с LED дневни светлини. В най-долната част на бронята има широки отвори за охлаждащ въздух и странични светещи елементи.
В изцяло новата задна част на 308 C-образните задни светлини са получили ярки контури и обгръщат двата фланга.
Премиерата на 308 на изложението IAA
Относно гамата двигатели Peugeot все още мълчи. Най-икономичният двигател ще изхвърля 85 г/км CO2, което съответно отговаря на консумация от 3,2 литра. В допълнение на това са предвидени множество помощни системи. Едно е ясно - новото Peugeot 308 ще празнува своята световна премиера на IAA. Ще зарадва почитателите си през есента, когато ще се появи в търговската мрежа. Цените не са обявени все още.