Първи километри зад волана на третото издание на модела 308
Новото Peugeot 308 се откроява от основните си конкуренти и дори хвърля ръкавицата към представителите на премиум сегмента. Дали има основание да се надява на успех там?
През последните години Peugeot се оформи като един от малкото автомобилни производители в Европа, които запазват пълна моделна гама. Съвсем накратко това означава, че французите все още разполагат със седани, хечбеци и комбита като допълнение към вече станалите задължителни кросоувъри от всевъзможен размер. С пускането на чисто новия 508 преди няколко години Peugeot декларира ясно мнението си, че е твърде рано за пенсиониране на традиционните автомобилни форми, а с настоящото лансиране на следващото поколение 308 тази теза се затвърждава още по-силно.
Третото поколение на 308 пристига като първия електрифициран модел на Peugeot в европейския C-сегмент. Моделното име не се променя отново, както и при предшественика, тъй като 308 вече се утвърди като величина в един от най-динамичните класове на Стария континент. Това твърдение красноречиво се потвърждава от общия брой продадени машини 308, който към момента надхвърля 1,3 милиона. Добрата новина с пристигането на чисто новото поколение е, че то ще продължи да се предлага под формата на хечбек и комби, като ние успяхме да седнем зад волана на първия.
Новият 308 е допълнително доказателство за ангажимента на Peugeot да доставя нещо осезаемо различно от това, което е налично на пазара от страна на конкуренцията. Малко масови автомобилни компании в наши дни могат да се похвалят с толкова дързък дизайн, а драматичната естетика на новия 308 прави Golf, Focus, Astra и компания да изглеждат като предложения на по десетина години. Новият френски хечбек гордо носи ревизираната емблема на Peugeot, която стои в центъра на изцяло нов дизайнерски език спрямо предишния 308.
Всъщност, не можем да кажем, че новият 308 е красавец от пръв поглед. В екстериора се преплитат изключително много линии, които превръщат визията в отнемаща време за възприемане. Може и да не се влюбите в първите 5 минути, но колкото повече гледате автомобила, толкова повече нови и нови чупки ще привличат вниманието ви. Един дизайн, който може да ви изненадва всеки ден и да ви отваря нови теми за размисъл. Да не забравим, че всички тези “счупени” форми всъщност образуват един доста аеродинамичен автомобил с коефициент на челно съпротивление от едва 0,28.
Междуосието на новия 308 е с 55 мм по-дълго от това на предшественика. Навярно, ще кажете, всяка нова кола е по-голяма от тази, която замества, и това е така до голяма степен. Но при 308 увеличаването на дължината, което дава най-сериозно отражение върху пространството за крака на втория ред седалки, идва заедно с 20 мм по-ниска позиция спрямо пътя. Тоест, колата е малко по-дълга и малко по-снижена, което някак оставя положителните промени в размерите скрити от невъоръженото око, пропорциите се запазват до голяма степен и дори еволюират в по-спортно изглеждаща машина.
Повече за впечатленията ни от новото издание на Peugeot 308, както и за много други теми от света на автомобилите ще откриете на страниците на мартенския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Ангел Сегреев