Частичното обновление на 308 е подобрило сериозно техниката на модела
Досега компактният модел на Peugeot е продаден в тираж от над 780 000 екземпляра - твърде добро постожение в един от най-оспорваните сегменти от пазара. Около четири години след пазарната премиера на актуалното си поколение, 308 беше подложен на фейслифт. Тези, които са очаквали обновлението да личи от километри, вероятно са останали леко разочаровани, защото новостите по външността на каросерията са разпознаваеми само от познавачи - контурите на предния капак са станали малко по-отчетливи, дневните LED светлини вече са серийни, предната и задната броня са леко модифицирани, а задните светлини са малко по-тъмни отпреди. Вероятно по-драстични промени не са били и желани от повечето клиенти на модела, който предпочита да залага повече на семпла елегантност, отколкото на самоцелна провокативност.
Доста по-интересни новости обаче може да открием при техниката на 308. Най-съществената измежду тях е изцяло новият дизелов двигател с работен обем 1,5 литра, мощност 130 конски сили и максимален въртящ момент от 300 нютонметра. Върховият дизелов вариант със 180 к.с. от своя страна е серийно комбиниран с нова осемстепенна автоматична трансмисия с хидравличен преобразувател на въртящия момент, доставяна от Aisin. С тези две версии ще се постараем да ви запознаем скоро, засега ще ви разкажем накратко от впечатленията си за 308 в модификация с 1,2-литров бензинов турбомотор със 130 к.с. и шестстепенен автоматик.
Енергичен 1,2-литров безинов мотор и хармоничен автоматик
Съчетанието от модерната бензинова машина с директно впръскване на горивото в цилиндрите и шестстепенната автоматична предавателна кутия от Aisin се представя като изключително смислена алтернатива на по-скъпите варианти в гамата на модела - малкият като кубатура двигател тегли със завидна спрямо параметрите си увереност, набира обороти с желание и лекота, успявайки да ускори тежащия под 1,3 тона автомобил наистина чевръсто. Автоматикът върши своята работа радващо компетентно и плавно, осигурявайки приятна динамика с наистина добри маниери на работа.
Модерни асистиращи системи
Сред най-интересните новости по отношение на асистиращите системи са възможност за автоматично паркиране (напречно и надлъжно) и адаптивен темпомат с регулиране на дистанцията и допълнителна функция за автоматично поддържане на разрешената скорост. По отношение на представянето на пътя, моделът се представя все така убедително - 308 се справя умело с преодоляването на всякакъв вид неравности, държи се сигурно и стабилно при всякакви скорости, а управлението му ще допадне както на по-спортните, така и на спокойните натури с комбинацията си от прецизност и хомогенност.
Вътре в автомобила нещата са останали такива, каквито вече ги познаваме - багажникът на 308 продължава да бъде най-големият в класа, простор и удобство има в изобилие за всички места, като специално предните седалки предоставят забележително добър комфорт при дълги пътувания. Позицията зад волана е отлична от ергономична гледна точка, а малкият диаметър на самия волан и разположените над него контролни прибори са трик, който или ще харесате, или не, но обективно погледнато това е елемент, който откроява продуктите на Peugeot сред всички техни конкуренти, а индивидуалността е фактор, който е редно да бъде ценен във времената на повсеместното обезличаване на всички видове продукти за масова употреба.
Текст: Божан Бошнаков