След дълъг период на нерешителност, Peugeot най-сетне създаде 4007 - първият SUV в своята история. Автомобилът е базиран на технологичната платформа на Mitsubishi Outlander, но притежава собствена стилистика и френско силово предаване.
Въпреки че претендират да са източници на нови идеи, доскоро французите страдаха от пълна липса на присъствие в някои все по-популярни автомобилни сегменти, като например SUV-категорията. Чак след като нишата буквално се пренасели, марки като Peugeot се престрашиха да се пробват да вземат дял от пая в класа, в случая с модела 4007. Само че къде точно е позициониран този автомобил? Макар че цената му е ориентирана по-скоро към компактните, но в никакъв случай не и евтини Toyota RAV4 и Honda CR-V, този модел е с 20 сантиметра по-дълъг от тях. Размерите се доближават до представители на по-горния клас като Jeep Grand Cherokee или VW Touareg, които са с 10 000 до 20 000 евро по-скъпи. Имиджът и философията на французина обаче са далеч от втората група посочени модели.
От Peugeot не са се скъпили при оборудването
Тестовият екземпляр беше във върховото ниво на оборудване Platinum и цената му в Германия е почти 38 000 евро, но пък срещу солената сума човек получава неща като кожени тапицерии, ксенонови светлини, 18-цолови колела, асистент при паркиране, аудиосистема със CD-чейнджър и електрически реглаж на предните седалки. В кратката листа с допълнителното оборудване на 4007 се откроява DVD-навигационна система с радиоприемник и твърд диск с памет.
Всичко това обаче може да се намери и при Mitsubishi Outlander, който като техника е почти идентичен на 4007, с изключение на задвижването. В действителност и трите автомобила от тази серия (последният представител на триото е Citroën C-Crosser) са много близки помежду си, като основната техническа разлика се състои именно в двигателя – докато японският модел се задвижва от мотор на VW със 140 конски сили, французите са заложили на агрегат 2.2 16V HDi FAP със 156 к. с., който от своя страна от есента ще се предлага и за Outlander.
Двигателят е единственият силен коз на 4007
Въпреки клиренсът от 18 сантиметра, мястото на 4007 е върху твърдата настилка. Тук той впечатлява с като цяло задоволителен комфорт на возене, макар че при къси неравности реакциите на окачването са с една идея по-груби от необходимото. Поведението на пътя е безпроблемно, но водимоста е леко затруднена, сцеплението при движение съсъзадвижващи предни колела не е добро, а кормилната уредба работи доста индиректно. И въпреки всичко, като както и да се погледне, със сравнимо оборудване, Outlander остава с около 2500 евро по-евтин от Peugeot и идентичният като цена с 4007 дериват от Citroën. И по този начин единственото реално предимство на двата френски модела остава култивираният и хармоничен двигател. И, може би за някои, по-ексцентричният им дизайн. Който конкретно при 4007 е повод за доста дискусии и трудно би могъл да се определи точно като елегантен или хармоничен, поне не и що се отнася до някак неоправдано „озъбената” предница.
Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

Рeugeot 4007 HDi FAP 155 Platinum
Изобилието от вътрешен простор, добрият като цяло комфорт и плавно работещият задвижващ агрегат са сред предимствата на 4007. Разходът на гориво обаче не е нисък, поведението на пътя не впечатлява по всички параметри, а дизайнът предизвиква доста противоречиви мнения.
Технически данни
Рeugeot 4007 HDi FAP 155 Platinum | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 115 кВт (156 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,5сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
41 м |
Максимална скорост | 200 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,1 л/100 км |
Базова цена | 37 800 евро (за Германия) |
mimi
В момента карам Outlander.Просто нямам забележки.Удобна, конфортна, перфектна семейна кола.Мисля, че Peugeot са копирали всичко едно към едно.
K kuzmov
Kristiane,mnogo goliam avtomobilen specialist si priateliu.Tova e avtomobil,a ne jena za koiato te pitat dali lichno na teb ti haresva ili ne.Za men tova e edno perfektno reshenie, koeto e sachetanie na japonskia opit v SUV i nai dobria v momenta v sveta gavkav HDI motor.Super exterior.Interiora -za 35000 EURO daje e mnogo dobre.Nisak razhod na gorivo pri cena na dizela 2.30 lv mai e mnogo vajno.Az shte si kupia tazi kola a ti akristiane prodaljavai da tarsish kosuri
venci
supe qka kola ama imam mn malko ekstri\\
avelon
Dali fransetata 6te zapazjat "neverojatnoto" ka4estwo na izrabotka na svoite avtomobili