Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 5008 BlueHDI 130: Семеен тип

04.08.2021 08:30

Тест на обновения семеен модел на френската марка във версия с 1,6-литров дизел

Peugeot 5008 още от появата си на бял свят беше замислен като седемместен дериват на 3008 и предлага впечатляващи показатели за обем на вътрешното пространство. В актуалната гама от пътнически модели на Peugeot всъщност в момента това е най-просторният автомобил - който има нужда от още повече вътрешен обем, може да се насочи към разнообразните предложения на лекотоварния отдел на марката. Във време, когато комбитата като че ли излизат от мода (поне според вкусовете на голяма част от аудиторията), не е чудно, че от Peugeot са решили големият им семеен автомобил да бъде с концепция на SUV, предлагаща повече клиренс, по-висока позиция на седене и по-мускулест дизайн на каросерията.

По-изискан отвън

Както подобава, първото нещо, по което може да бъдат разпозната обновената версия на 5008, са промените по дизайна. Най-забележими и съществени са измененията в оформлението на предната част, която сега се откроява с оформена по специфичен дизайнерски маниер предна решетка и преливащи по естествен път в очертанията й фарове, чиито контури също са претърпели сериозни изменения. Цялостната визия на двата автомобила сега изглежда не само по-съвременна, но и по-благородна отпреди, прибавяйки повече финес към излъчването на 5008. Както и досега, 5008 се отличава външно от 3008 най-вече по по-ъгловатите линии на задната част, като за радост на хората, които държат на големия вътрешен обем, под почти геометричните линии се крие изобилие от място за багаж, а двете допълнителни места са действително използваеми.

По-модерен и все така просторен отвътре

По сходен начин въздействат и модификациите по интериора, който в по-високите нива на обзавеждане предлага стилни декоративни повърхности от алкантара или дървесина в областта на таблото и панелите на вратите. Характерната за марката ергономична концепция е съхранена, тук нововъведенията са съсредоточени в последната версия на дигиталното табло i-Cockpit и разширената функционалност на инфо-развлекателната система.  Изменена е също структурата на нивата на оборудване, които сега са по-прегледни и по-ясно диференцирани отпреди и могат лесно да бъдат надградени с допълнителни пакети. Пасажерите в 5008 се радват на забележителен комфорт и много място - задната част на салона е абсолютно съпоставима със семеен ван както като обем, така и като функционалност. Багажното отделение побира между 780 и 1940 литра, което е сред най-добрите постижения в сегмента.

Само конвенционални задвижвания за 5008

Тъй като 5008 като цяло е насочен към хора с по-традиционни виждания към въпросите на задвижването, а и положително по-често ще се използва като автомобил за дълги преходи и ваканции, засега той няма да се продава в хибридни модификации, но затова пък за разлика от 3008 може да бъде поръчан с двулитров дизел със 180 к.с. и 400 Нм, който независимо от нестихващите опити да бъдат демонизирани работещите по принципа на самовъзпламеняването двигатели е най-енергичното, най-хармонично, и не на последно място, най-ефективно задвижване за 5008. По-изгодната в ценово отношение алтернатива е модификацията BlueHDI 130, който от 1,5 литра работен обем генерира 130 конски сили и максимален въртящ момент от 300 нютонметра, достъпен още при 1750 оборота в минута. Този вариант е с малко над 3000 лева по-достъпен от двулитровия си събрат и също впечатлява с уверена тяга, рафинирани маниери на работа и радващо скромен апетит за гориво.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Peugeot, Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus