Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 5008: Един за всичкo

05.01.2018 08:54

Първи впечатления от новото попълнение в гамата на френската компания

Пазарната конюнктура в момента е такава, че никой вече не би трябвало да се учудва от постепенното изтласкване на традиционни автомобилни разновидности като вановете и комбитата от набиращите мощ и популярност SUV и кросоувъри. В случая на 5008 дори не става дума за постепенен процес, а за решителен и окончателен акт, с който едновременно със смяната на поколенията френската марка смени цялостната концепция и технологична компановка на еднообемния модел с тази на доказалия се вече 3008. Безспорно смела стъпка, която обаче води след себе си отстраняване на някои от недостатъците на класическия ван и добавя редица от естетическите и практични предимства на кросоувърите.

Внушителна осанка

Новото издание на 5008 безспорно изглежда добре. Пропорциите му се оказват подходящи за трансплантация на много от стилистичните елементи на по-малкия събрат във външността и интериора, а крайният резултат от операцията изглежда като оригинална смес от SUV и ван, в която модерната линия и приключенският дух надделяват над чисто утилитарната природа на еднообемните автомобили. Независимо от нарасналата с близо 20 сантиметра дължина в сравнение с 3008, новото попълнение в гамата на Peugeot не изглежда тромаво и тежко – нито визуално, нито фактически. Принос в тази насока несъмнено има решението за отказ от система за двойно предаване, която става все по-рядко търсена от потенциалната клиентела в този сегмент. За сметка на това внушителните външни размери на дългия 4,64 метра нов модел са оползотворени подобаващо в купето, където цари наистина разточителен за кросоувър простор. Това е валидно в особена степен за пътниците на втория ред, настанени на индивидуални седалки с възможност за надлъжно изместване и регулиране на наклона на облегалките. На пространството за краката тук може да завиди всяка луксозна лимузина, а таванът е оформен по специален начин, който гарантира неограничена свобода и в областта на главите на пътуващите отзад.

Зад тях остава достатъчно място за гигантски багажник с минимален обем от 780 литра, който може да нарасне до 1940 литра и да побере купища ваканционен багаж и спортна екипировка и от най-неудобния за транспортиране вид. Допълнително се предлага и трети ред с две седалки, които се разгъват и сгъват с лекота в напълно равния под на товарния отсек, а при желание могат лесно да се демонтират, освобождавайки още 40 литра за багаж.

Спокойно пътуване

Цялото това изобилие от размери и вместимост предразполага към спокойна семейна употреба, като комфортът, който междуосието от 2,84 метра гарантира, е още един сериозен плюс в тази насока. В поведението на пътя на 5008 липсва всякакво напрежение и припряност, а невъзмутимостта, с която кросоувърът изглажда грубите неравност е съчетана с приятна липса на значителни странични колебания на каросерията в завой.

Гамата от двигатели стартира с добре набиращия обороти, но малко слабичък за внушителната физика на 5008 1,2-литров бензинов агрегат със 130 к.с. и на първо време ще завършва с двулитровия дизелов мотор със 180 к.с. и шестстепенна автоматична трансмисия. Към момента златната среда се бележи от другото дизелово предложение – BlueHDi 150, чиито 370 Нм са на пълно разположение още при 2000 об./мин и не срещат никакви затруднения с осигуряването на прилична комбинация от динамика и разход при новия френски модел. Моторът работи тихо и в добър синхрон с шестстепенната механична предавателна кутия.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият 5008 е оригинална, добре изпълнена и много практична алтернатива на класическите комбита и ванове, която ще зарадва в еднаква степен почитателите на модерния кросоувър стил и потребителите, които търсят просторен и гъвкав семеен автомобил.

Teкст: Мирослав Николов
Снимки: Peugeot

Коментари
comments powered by Disqus