Средният клас на Peugeot каза сбогом на дизайнерските експерименти – новият 508 отново е приел облика на сериозен седан. И това е добре – все пак моделът трябва да замести както предшественика си 407, така и по-големия 607, печелейки обратно загубените позиции в този силно оспорван пазарен сегмент.
Въпрос за 400 лева: Ако моделите 407 и 607 бъдат заместени от един общ наследник, как ще се казва той? Правилно, 508. До тази идея са стигнали и в Peugeot, когато са обмисляли бъдещето с оглед на слабото представяне на големия 607 и предстоящата замяна на 407. Онова, което не достигаше на седана от горния клас 607, беше налице в излишък при експресивния по-малък брат 407 от средния клас – голяма решетка и надвес отпред, блещукащ хром в интериора и най-после леката нервност в поведението на пътя.
Сега всичко трябва да бъде другояче – 508 е призван да се вклини в гъстата отбранителна верига на Ford Mondeo, VW Passat и Opel Insignia. И с това да възкреси традицията на марката Peugeot, смятана някога за галския Mercedes, за разлика от поразителните хрумвания на събратята по концерн от Citroеn. В 508 няма място за забавления като неподвижни главини на волана или обикалящи отвън по скалите стрелки, каквито можем да видим в С5.
Сериозна кандидатура
С по-къса предна част, по-дълго междуосие и източена задна част дългият 4,79 метра 508 посреща пасажерите си в един лишен от изненади интериор. Тук никой дизайнер не се е борил за изява; вместо това пред пътуващите се простира един пейзаж от мек лак с ниска и плавна линия на арматурното табло, напомняща по-скоро Passat, отколкото Insignia.
В съзвучие с това впечатление информацията постъпва от прегледни кръгли уреди, гарнирани с индикатори за температурата на охлаждащата течност и маслото, както и с един монохромен дисплей. Всички важни елементи за управление и контрол на функциите са групирани логично, с изключение на клавишите за изключване на ESP и звуковата сигнализация в помощ на паркирането, скрити зад един неугледен капак. Други недостатъци в интериора са малко грапавият ход на контролера върху централната конзола, оскъдните места за дреболии и недотам добрия обзор назад.
Повече импонират новите предни седалки с изтегляща се напред опора за бедрата, които поставят водача и пътника до него в една ергономична, макар и доста висока позиция, давайки повече шансове на 508 в борбата за корпоративни клиенти с големи автомобилни паркове. Точно тях визира изрично маркетинговият отдел на Peugeot наред с „оптимистично настроените хора на възраст между 50 и 69 години”. Цените също изглеждат прилично за класа – например 508 с оборудване Active и двулитров дизел със 140 к.с., с двузонов автоматичен климатик, темпомат и стереоуредба с USB извод струва 42 296 лева.
С такава екипировка често пътуващите служители и други оптимисти могат след кратко привикване отново да се посветят на всекидневните си занимания – при това в атмосфера с много въздух и простор, обхващаща и местата на втория ред. По-дългото междуосие осигурява на седящите отзад пет сантиметра повече място пред краката, отколкото в 407, с което 508 прави стъпка в посока към 607 (да, вярно е, че пак събрахме цялата фамилия от означения).
Peugeot обаче не предлага богат арсенал от системи за подпомагане на водача. От списъка с офертите липсват както темпомат с регулиране на дистанцията, така и асистенти за спазване и за смяна на лентата за движение, а също и предупреждение за умора на водача. Което разбира се не означава, че при маневра водачът е принуден да подава ръката си навън – мигачите са серийни, докато ярките биксенонови светлини, асистентът за дълги светлини и цветният подвижен дисплей на нивото на очите се предлагат срещу доплащане.
Най-същественото
Веднъж потеглил, 508 доказва, че на борда му човек може да се чувства съвсем приятно и без писукащите и мигащи помощници. Под галещия полъх на ненатрапчиво работещата климатична инсталация, акустично предпазени от дизеловото чукане чрез специално капсуловане на двигателя, изолирани от аеродинамичния шум посредством шумозащитно челно стъкло, пасажерите на борда на седана преодоляват километрите спокойно и без напрежение.
Философията на този автомобил е еднозначно концентрирана върху най-същественото, той не влиза в завой като спортна машина, воланът не сигнализира директно за всяка подробност по настилката, но пък липсва и клатушкащият псевдокомфорт на окачването. Ако в предишния модел Peugeot правеше опити да хвърли мост към спортните автомобили чрез сложното предно окачване с двойни триъгълни напречни носачи, при 508 тази техника остава запазена единствено за спортната версия GT. Останалата част от гамата влиза в съприкосновение с пътя посредством по-евтин и по-лек (с 12 кг) преден мост тип Макферсън.
В комбинация с многораменното окачване отзад се получава доста добър резултат, дори и без употребата на адаптивни амортисьори. Единствено късите неравности като, например, капаци и решетки на шахти и канали успяват да преминат през 17-цоловите колела и да стигнат с трополене до пътуващите в купето. Кормилната уредба с електрохидравличен усилвател обаче предотвратява всякаква игра около средното положение на волана и изпълнява заповедите на водача чисто и с подобаващо за класа спокойствие. Ако пилотът прекали с напречното ускорение, ESP реагира със сравнително отчетлива намеса.
В хармония с този по-скоро отмерено стабилен натюрел, след първоначалната летаргия под 1500 об./мин двулитровият дизел предава своите 320 нютонметра плавно и равномерно в посока към предните колела. Задвижващият агрегат с мощност 140 к.с. се усеща като отдаден по-скоро на добрите маниери, отколкото на силовите изпълнения. Това е причината понякога 508 да се възприема при ускоряване като малко по-тежък от реално измерените 1583 килограма. В теста той се задоволяваше средно с 6,9 литра на 100 км, а по-скромно боравене с десния педал позволява да се постигнат стойности около пет литра. За съжаление клиентът няма възможност дори срещу доплащане да поръча старт-стоп система; тя остава запазена само за 1,6-литровата икономична версия e-HDi Blue Lion със 112 к.с.
Всички версии обаче разполагат с прилично голям багажник. Ако доскоро в 407 пространството за багаж беше точно 407 литра, сега при 508 то е... 508 литра. Не, шегуваме се, всъщност новият модел побира в малко едричката си задна част 515 литра. Ако сгънете напред задните облегалки, можете да натоварите 996 л (до линията на прозорците) или максимално 1381 литра.
Това гостоприемство е характерна черта на целия автомобил, с който Peugeot се еманципира успешно от предходните модели и умело се включва в основния поток на средния клас.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Peugeot Connect помага при аварии и катастрофи
Всички 508 със система за навигация (серийна при версията GT, иначе срещу 3356 лева доплащане) разполагат с т.нар. Connect Box, включваща и аварийна батерия. Чрез тази система можете да извикате помощ при инцидент (с бутона SOS) или авария на пътя (с бутона Peugeot).
Посредством интегрирана безплатна SIM-карта, функционираща в десет европейски държави, се осъществява връзка с централата. Също и при случаи като задействане на въздушна възглавница автомобилът самостоятелно установява контакт и чрез GPS засичане определя мястото на инцидента. Освен това благодарение на датчиците за заети места той вече знае и може да съобщи колко души се намират в колата и да даде още техническа информация.
Оценка
Peugeot 508 HDi 140 Active
С 508 моделът на Peugeot в средния клас успешно се завръща в общото русло. Автомобилът създава комфортно, лишено от стрес усещане при шофиране, но не предоставя на водача голяма част от съвременните системи за подпомагане.
Технически данни
Peugeot 508 HDi 140 Active | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 140 к.с. при 4000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,6 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м |
Максимална скорост | 210 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
6,9 л |
Базова цена | 42 296 лева |
Анонимен
zakupih takav avtomobil s 2.0hdi 163 avtomatik.mnogo dobar avtomobil .dobro povedenie na patia podobno na audi samo che na paveta sedi kato s klas i e dosta po shirok i goliam.stranen avtomobil s prilichni dinamichni kachestva i mnogo dobar razhod izvan grada 6.0 sas 130.edinstveno ne mi haresva pri potegliane kogato se naloji da namalish i podadesh sled tova gaz ima edno goliamo zabaviane.
Asencho
Tva e nai shukarnata kola v mahalata nema po ubava ot neia stiga s tezi mercedesi bercedesi vsichki cigani se vozim veche na pejo vsichko e shestica v neia i motora ubav muzikata silna vse edno na bratcheda svatbata abe nai kola e tova
Потребител
Лисицата и граздето Много приятна кола, ако струва 15 000 лв
Анонимен
Не ми харесва, карах го на тест драйв от чисто любопитство, не може да те впечатли нито с дизайн, нито с пътно поведение още по малко с качеството на материалите, на изработката и интериора.
Анонимен
"Виждал съм го на живо"да не е някакъв рядък модел или просто хората не го купуват за това е рядък? По улиците по често се срещат някои нови модели на мерцедес бенц (sls,cls), а са доста по скъпи от пежото. За дизайн ще кажа само, че не ми харесва и то главно защото французите не знаят какво е това маркова идентичност. С две думи ако скриеш емблемата и попиташ на някой най обикновен човек коя е тази марка, човекът ще се затрудни.
wulkan
Виждал съм го на живо - поне като дизайн е перфектен/малко ретро го докарва/. За другото времето ще покаже.
Мосю Алфонс
В сравнение с 407 определено изглежда по-човешки. Дано и като качества да се докаже като по-успешен модел.
krasio00o
Изключително бавна пилотирана скоростна кутия.1.6 HDi е слабичак за това купе.За такъв клас автомобил можеше да сложат някакъв друг цвят дисплей на арматурното табло ,а не досадния оранжев дисплей като на предните модели.Иначе като цяло автомобила е интересен.
Станислав Бориславов Маринов
Звучи обещаващо.