Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 508: Водачът на прайда

25.02.2019 09:52

Среща с елегантния флагман в гамата на френската марка

Той е много различен от представителите на средния клас на Peugeot, като 404, 504, 405, 406, 407. Той е много различен и от директния си предшественик 508 от първото поколение с това означение. И не, това не е банална констатация с оглед на предположението, че всеки нов автомобил би трябвало да е по-добър от предшественика си. Тук става дума за нещо друго, за коренно различна философия…

Въпреки че има чертите на седан и на практика е фастбек, новият 508 носи излъчването на купетата от среден клас от типа на Audi A5 или VW Arteon – още повече че прозорците нямат рамки. Ниската и снижаваща се линия на покрива е предизвикала специфични решения в конструкцията на автомобила, оформяйки куполообразен профил над главите на пътниците отзад. Пространството там е по-малко, отколкото в Passat, а прозорците с малка височина ограничават обзора. Не ме разбирайте погрешно – не е тясно, но е всичко друго, само не и просторно.
Правото да бъде различен

Линията на оформление се пренася и при комбито 508 SW, което по-скоро прилича на shooting brake, отколкото на класиците в жанра. От Peugeot могат да си позволят това по една проста причина – автомобилите от среден клас вече не са това, което бяха. Типичните „къмпани карс“ за служители от средно ниво, които се ползват и от семейството, или пък изцяло семейни автомобили. Сега тези функции за иззети от разнообразните SUV модели, които всички искат, независимо от теглото и размерите им. Сега понятието „универсал“, което преди години се отнасяше за комби моделите от среден клас, днес се свързва по-скоро с въпросните SUV модели, предлагащи едновременно пространството на вановете, проходимостта и обзора на всъдеходите и динамиката на лек автомобил. В такъв случай няма нищо чудно в това, което изпълнителният директор на Peugeot Жан-Филип Импарато откровено заяви пред една автомобилна медия, а именно, че не се притеснява за продажбите на 508, защото последният няма да промени с нищо счетоводните баланси на фирмата. 60 процента от печалбата на Peugeot се формира от продажбите на SUV, а 30 процента от лекотоварни модели и комбинирани версии на тяхна база. Ако приемем, че съществен дял от останалите 10 процента имат моделите от малкия и компактния клас, то за представителя на средния клас 508 остава минимален процент. Е, нещата в Китай не стоят точно по този начин, затова там моделът ще получи по-съществено маркетингово внимание и по-дълго междуосие. Все пак в световен мащаб все още се продават 1,5 милиона от класическите автомобили в средния клас. Peugeot обаче няма да страда, ако потребителят не предпочете 508 за своя корпоративен парк или за семейството си. А ако все пак го поиска, ще трябва да се съобрази с увеличените цени, които, макар и незначително, надвишават тези на VW Passat.

Носител на имидж

Сериозно ли? – би се запитал човек. Може би е необходимо доста самочувствие, за да се решиш на подобно нещо. Този въпрос има своя аргументиран отговор: След като 508 вече не е толкова жизненоважен за Peugeot, цялостната му концепция може да бъде променена. Като начало дизайнът… 508 може и да не носи големите печалби на SUV гамата, но определено е най-красивият автомобил в портфолиото на марката. Разбира се, според личното мнение на автора на тези редове, който цени и непреходната красота на модели като 404, 504, 505 и прочее. Новият носи нещо от чара на купето 504 на Pininfarina и с излъчването си определено ще придаде значителен импулс в продажбите на останалата гама. Нещо като сериозен носител на имидж, както биха се изразили в маркетинговите среди. Споменатите форми на купе, уникалната смръщена физиономия на предната част с подобни на белезите върху лице на пират (може би от някой лъв) LED светлини и релефният преден капак придават сериозност, мъжественост и динамика в излъчването и се допълват от класически стилистични решения, като извитите нагоре странични линии в хълбоците. Всичко това завършва в удивителния ансамбъл на задната част с нейната невероятна пластика и цялостната лента, интегрираща светлините с характерния почерк на Peugeot и усещането за присъствие на лъвските нокти.

Въпросът обаче не е само в дизайна. Многократно сме споменавали, че за да изглежда по този начин, един автомобил трябва да бъде качествено изработен, с малки хлабини и равномерни фуги, спомагащи за цялостната интеграция на формите в очите на зрителя. Именно в това се състои и големият скок за Peugeot в средния клас, защото новият 508 е не само най-високотехнологичният, но и най-„премиалният“ модел на марката, чиито достойнства в голяма степен се дължат на новата платформа EMP2 (предишният 508 бе базиран на PF2)  мултиматериална“ конструкция, която от Peugeot „скромно” оценяват като по-добра от MQB на VW и равностойна като ниво на платформите на Audi за двигатели с надлъжен монтаж. Това може и да звучи пресилено, но е факт, че новото Peugeot 508 наистина изглежда качествено и изключително грижливо изработено.

Което в пълна сила важи и за интериора с високо ниво на материалите и специфична композиция на арматурното табло. Първоначално за хора, управлявали автомобили с класическа конфигурация на уредите, т.нар. i-Cockpit с малък и ниско разположен волан с плоски долна и горна част и позиционираното над него табло с уреди (на мястото, където при другите се намират уредите, тук има релефен панел) изглежда странно, но скоро с това се свиква и започва да става приятно и дори пристрастяващо.

Забележим от пръв поглед

Въобще 508 се е превърнал с един „шофьорски“ автомобил, за който важни са пътниците отпред, и в този контекст търси и по-заможна и претенциозна млада публика. На задната седалка също има място, но то няма нищо общо с това в модели като Mondeo, Talisman или Superb. Но 508 въобще не се цели в тях като конкуренция. С дължина 4,75 м той е доста по-къс от Mondeo и Superb с техните 4,9 метра. С височина 1,4 м той е и доста по-нисък, още едно от предимствата на EMP2, която позволява конструирането и на доста високи автомобили, като Rifter. Това, което тя не позволява дори при SUV моделите, е интегрирането на двойно предаване, като единствената възможност ще остане под формата на електрически задвижван заден мост на по-късен етап. За сметка на това 508 е по-скоро плацдарм за възможно най-високотехнологичното окачване в гамата на марката с Макферсън елементи отпред и многозвенно решение отзад с възможност за добавяне на адаптивни амортисьори. Въпреки високия скок, който е направил лъвът на Peugeot обаче, няма как да бъде достигната динамиката на BMW Серия 3 с нейния перфектен теглови баланс и задно/двойно предаване. Все пак 508 изписва чисто и приятно завоите, особено когато е снабден с въпросните адаптивни амортисьори, а с конфигурацията на режимите за управление създава свое неповторимо усещане при шофирането. Напречно разположените мотори на френския модел се свеждат до разновидности на 1,6-литров бензинов агрегат с мощност 180 и 225 к.с., 1,5-литров дизел със 130 к.с. и двулитров дизел със 160 и 180 к.с. От Peugeot не споменават и дума за отказване от дизела – нека не забравяме, че той се появи в гамата на марката именно в модел от средния клас (402), има вече 60-годишна традиция в нейната история и се причислява към най-важните й достойнства.

Дизелът е важен за Peugeot

Всички машини вече са сертифицирани по WLTP и Euro 6d-Temp. Единствено дизелът със 130 к.с. може да се оборудва с механична трансмисия (6-степенна). Всички останали варианти се съчетават с осемстепенната автоматична трансмисия на Aisin, която вече доби доста популярност сред производителите на модели с напречно разположен двигател. Тук тя има своите специфики с на моменти мудна, а на моменти припряна работа при по-динамично шофиране. При по-спокойно движение всичко си идва на мястото.

Системите за асистенция на водача, свързаността и цялостната концепция за ергономия са на изключително ниво – всичко това вече беше подробно описано в сравнителния тест, публикуван в октомврийския брой на auto motor und sport.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Може още да се желае по отношение както на избора на задвижване, така и на ходовата част, но ако изходим от факта, че външността продава, то конструкторите и стилистите на Peugeot са свършили отлично работата си. Включвам тук и конструкторите, защото подобна визия няма как да бъде постигната без качествена и прецизна изработка. Платформата EMP2 е добра основа за това. Остава да видим дали пазарът ще приеме роденото от подобна визия самочувствие, намерило израз в ценовата политика на модела.

Текст: Георги Колев

Коментари
comments powered by Disqus