Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot e-208: Положителен импулс

21.08.2020 10:58

Тест на изцяло електрическата версия на Peugeot 208

Освен с привлекателен дизайн и модерни технологии, новото поколение на 208 може да се похвали с много широк асортимент от варианти за задвижване – включително и изцяло електрическо изпълнение.

Външните разлики между моделите с ДВГ и електрическата версия на 208 са минимални и се ограничават до някои фини нюанси в оформлението на стилистичните детайли. В предната решетка са използвани повече апликации в основния цвят на каросерията, емблемата с лъвчето е с оригинално покритие в менящи се цветове. Както подобава, на задния капак има надпис „e-208”, в областта на задните колони също се откроява емблема, напомняща за специалния статус на електрическия модел. Повече промени не са били и необходими – от една страна, тъй като това не е от автомобилите, които искат на всяка цена да натрапват на всички наблюдатели типа на своето задвижване, и от друга, просто защото 208 и без друго е един от най-добре изглеждащите представители на малкия клас и неговата визия така и така е сред сериозните аргументи в негова полза.

До 340 км автономен пробег по WLTP

Допълнителната малка буква „е” е ясен знак, че тук иде реч за модел с пълноценно електрозадвижване с акумулаторни батерии, или накратко BEV (Вattery Еlectric Vehicle). Тяговият електродвигател е с мощност 100 кВт (136 к.с.), а официалният автономен пробег се равнява 340 километра по WLTP. Необходимата за целта енергия се съхранява в комплекта акумулаторни батерии с общ капацитет 50 кВтч. При наличие на подходяща бързозарядна станция (с мощност 100 кВт) времето за възстановяване на 80% от капацитета се съкращава до около половин час. Ако купувачът възнамерява да зарежда редовно вечер, трябва да инсталирате в дома си заряден модул Wallbox, който според инженерите на Peugeot се справя със задачата за пет часа и петнайсет минути, а ако не бързате заникъде, можете да ползвате и ток със стандартно напрежение от нормален домакински контакт – времето за зареждане в този случай е около 16 часа.
Време е да се настаним зад волана. Вече традиционно за френския производител, въпросният е с доста малък размер, а цялостната ергономична концепция на арматурното табло е различна от всичко друго на пазара. Дали този поглед към дизайна и начина на управление на функциите ще ви допадне или не е въпрос най-вече на вкус – реално погледнато ергономията е доста добра, просто изисква малко време за привикване. При новия 208 водачът има директно пред себе си голям екран с триизмерна графика на контролните прибори, а в средата на арматурното табло е разположен голям сензорен дисплей с диагонал до десет инча в зависимост от избраното ниво на оборудване. Серийната екипировка за комфорт и безопасност е радващо богата – изобщо е впечатляващо да се отбележи, че за под 70 000 лева човек може да получи абсолютно годен за пълноценна всекидневна употреба електромобил, снабден с всички необходими модерни технологии. Вярно е, че предвид липсата на финансово подпомагане от страна на държавата за покупка на подобен род екологични превозни средства цената все още изглежда сравнително висока, но на фона на голяма част от конкуренцията всъщност де факто е съвсем приемлива и дори атрактивна.

Динамичен и икономичен във всекидневието

Електрическият 208 потегля енергично, плавно и практически безшумно, тласкан от постоянно наличните 260 нютонметра въртящ момент, способни моментално да осигурят почти изненадващо спортни за този автомобилен клас характеристики на ускорението. По отношение на динамиката моделът без съмнение обещава добри постижения не само за всекидневно градско шофиране, а и за уикендите.

При началото на теста зарядът на батерията отчиташе около 65 процента, а според бордовия компютър оставащият до зареждане пробег беше 190 километра. След изминаване на приблизително 130 км при абсолютно нормален стил на шофиране (под „нормален” разбираме неколкократно използване на климатичната инсталация, както, изпробване на поведението на автомобила в спортен режим и поне двайсетина наистина енергични ускорения) автомобилът все още разполагаше с остатъчен пробег 70 км. Или, казано на разбираем език, с е-208 въобще не е необходимо едва ли не да се превръщате в пречка за останалите участници в движението или да се лишавате от елементарни удобства, за да постигнете автономен пробег от порядъка на около или дори над 300 километра с едно зареждане. Друга добра новина е че начинът, по който се управлява автомобила, пътното му поведение и возията са абсолютно съпоставими с останалите варианти на 208, тоест са на наистина добро за класа равнище. Затова и може да се очаква, че особено на определени пазари електрическата версия на Peugeot 208 заслужено ще си извоюва сериозен процент от общите продажби на модела, който традиционно е сред шампионите по продажби на Стария континент.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus