Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot e-308 дебютира след две години

02.04.2021 10:17
Peugeot e-308 дебютира след две години

Конструкторите са замислили гама от батерии от 60 до 100 кВтч с автономен пробег до 650 км

Третото поколение на хечбека Peugeot 308 бе представено през март тази година. Сред неговите задвижващи системи има има две хибридни със зареждане от мрежата едновременно. Сега логичният въпрос - дали ще има изцяло електрическа модификация - изданието Automotive News отговоря положително, позовавайки се на представител на компанията. Такъв 308 - e-308, трябва да излезе на пазара през 2023 г. Подробности все още не са публикувани. Но дългата пауза между създаването на конвенционални и електрически модификации може да се обясни с избора на задвижващата система .

Две модификации на 308 с префикс към името Hybrid имат комбинирана системна мощност от 180 к.с. и 225 к.с..

Тяговата батерия с капацитет 12,4 кВтч позволява на 308 Hybrid  да измине 59-60 км без стартиране на двигателя с вътрешно горене (цикъл WLTP).

Настоящият 308 е базиран на еволюиралата платформа EMP2. Фургонът Peugeot e-Rifter и всички негови клонинги с фабричен код K9 показват колко бързо може да се направи електрически автомобил на тази база. Те са имплантирани с техника от платформата e-CMP. Уви, това означава батерия с капацитет от само 50 кВтч. Същата батерия се използва от платформата e-CMP за Peugeot e-208 и e-2008 и по-големия Citroen ë-C4 (последният може да измине 350 км с едно зареждане по цикула WLTP). И всички те имат 136 к.с. електрически мотор. и 260 Нм(включително K9). Оскъдно на фона на предлаганото, например Volkswagen ID.3 (145–204 к.с., 48–82 кВт ч, до 549 км пробег, в зависимост от вариацията).

Шестото поколение на Opel Astra (индекс L) също ще получи изцяло електрическа версия, която ще премине от платформата GM D2XX към PSA EMP2. 

Друг е въпросът дали 308 в своята електрическа вариация чака модулната платформа eVMP. Дебютът му се очаква през 2023 г. с третото поколение на кросоувъра Peugeot 3008. Възможностите на такава платформа са много по-високи. Конструкторите са замислили гама от тягови батерии от 60 до 100 кВтч, които осигуряват автономен пробег при едно зареждане до 650 км (цикул WLTP ). Тази архитектура поддържа версии на електрически автомобили с предно и задвижване на всички колела със сумарна мощност до 250 кВт (340 к.с.).

Коментари
comments powered by Disqus