На изложението за потребителска електроника CES 2023 в Лас Вегас Peugeot показва Inception Concept като предварителен поглед към бъдещите електрически модели на лъвската марка.
В рекламите за недвижими имоти обикновено се говори за светъл, огрян от слънцето интериор. При Peugeot тези атрибути са една от важните характеристики на новия Inception Concept. Необичайното остъкляване на концептуалното купе, което е високо само 134 сантиметра и има обща дължина точно пет метра, е поводът да се говори за потоци от светлина.
Дизайнерски поглед към електрическото бъдеще
На практика при Inception Concept целият корпус над талията е направен от стъкло. Само филигранни рамкови части, като предните и задните колони, носят с напречни връзки огромната стъклена повърхност; стъкленият покрив отгоре се простира върху цялата пътническа клетка. Особено ефектно е челното стъкло, което се извива плавно почти до предния край на автомобила. Peugeot е кръстил тази концепция за остъкляване "Skyspace"; цели 7,25 квадратни метра стъкло обхващат пътниците.
7,25 квадратни метра стъкло
Peugeot Inception Concept е базиран на платформата STLA Large на групата Stellantis; в Peugeot тези STLA платформи в бъдеще ще бъдат наричани "BEV-by-design". Французите имат големи планове за тях; според главния изпълнителен директор на Peugeot Линда Джаксън Peugeot трябва "да се превърне във водещата електрическа марка в Европа до 2030 г.".
Въпреки футуристичната форма на каросерията (вижте галерията със снимки) наистина ефектните идеи на концептуалния автомобил могат да бъдат открити вътре. Чисто електрическата кормилна уредба се управлява чрез широк контролен елемент с интегриран дисплей "Hypersquare", в сравнение с който воланът Yoke на Tesla изглежда като технология от вчерашния ден. На екрана се показват пиктограми за различни функции на автомобила. Съответно те се управляват чрез жестове с пръсти в четирите кръгли отвори в краищата на „волана“.
За практичността ще говорим по-късно – чисто визуално "воланът" на Hypersquare е доста cool.
Зад него има кръгъл 360-градусов дисплей ("halo cluster") в ролята на табло с контролни уреди, което показва информация за шофирането или инфо-развлекателна система. Той също така може да предоставя информация на упълномощени пътници, които се приближават до автомобила отвън. Контролният блок с кормилната част може да се прибира в арматурното табло по време на автономно движение, за да освободи повече пространство. В този режим пред водача се появява голям екран. Тази впечатляваща концепция за управление на функции не е предназначена да бъде просто шоу за изложбения автомобил; Peugeot възнамерява да въведе Hypersquare в модел от следващо поколение преди края на десетилетието.
В съответствие с новата концепция и малката височина на автомобила хората в Inception вече не са просто седнали, а по-скоро леко легнали в нещо като салонни мебели („потапящи се седалки“). Седалките би трябвало да се адаптират към формата на тялото на съответния пътник. Това създава и подходяща уютна възможност за почивка на зарядната станция.
680 к.с., пробег 800 км, турбоскорост на зареждане
От Peugeot вече са определили доста точно техниката на Inception Concept. Автомобилът разчита на 800-волтова технология и има 100-киловатчасова батерия. Това трябва да гарантира пробег от 800 километра, след като консумацията е само 12,5 кВтч на 100 километра. Скоростта на зареждане е посочена като 30 км/минута, което, разбира се, важи в идеален прозорец от зарядния процес. Мощността на зареждане не е спомената, но с оглед на тези данни трябва да е в диапазона около 300 кВт.
С почти 700 к.с., Inception Concept би изглеждал за другите на пътя най-вече така.
За задвижването си Peugeot Inception Concept разчита на по един електромотор на мост; съответно автомобилът разполага с двойно предаване. Мощността на системата е определена като 500 кВт (680 к.с.), а спринта от нула до сто футуристичният автомобил би трябвало да изпълнява за по-малко от три секунди.