Французите решени да наваксат изоставането си на най-големия световен пазар.
Френската група PSA Peugeot Citroën се споразумя с Chang’an Automobile за създаването на смесено предприятие, което да произвежда "екологично отговорни" модели за разрастващия се с рекордни темпове китайски пазар.
Джойнт-венчърът ще е с равно участие – 50:50, но от двете компании засега отказват да обявят повече подробности. PSA вече има сходно съвместно начинание с Dongfeng Motors, която произвежда модели на французите (Citroën C5, Peugeot 408 и 307) в своите заводи във Вухан и Сянфан.
Базираната в Чонкин компания Chang’an от своя страна сглобява модели на Ford, Volvo и Mazda, а освен това има и работещ джойнт-венчър със Suzuki. Това е резултат от протекционистичната политика на правителството в Пекин, която задължава чуждестранни автомобилни компании да си намерят местни партньори, ако искат да произвеждат в Китай.
Сегашната офанзива на PSA е напълно логична с оглед на небивалия ръст на китайския пазар, от една страна, и на сравнителното изоставане на французите там пред конкуренти като VW и GM. През миналата година на Peugeot и Citroën се падат общо 272 200 продадени автомобила в Китай, което прави едва 3.2 на сто пазарен дял.
Още в края на миналата година новият шеф на PSA Филип Варен обяви, че главната цел на компанията в близко бъдеще е да увеличи значително присъствието си на пазари като китайския и бразилския.