Най-новият хибрид за Световния шампионат за издръжливост се отличава с дръзък стил
Peugeot ще се върне на 24 часа в Льо Ман през 2022 г. с новия си хиперавтомобил 9X8, който разполага с хибридна задвижваща система с мощност 670 к.с. - и необичайно без задно крило.
Френската компания за последно се състезаваше в Льо Ман през 2011 г. Тя ще организира двойка автомобили Le Mans Hypercar (LMH) за Световния шампионат за издръжливост на FIA през следващата година.
Новите правила за LMH включват контрол на ключови области на каросерията и ограничават общата мощност на задвижването на 670 к.с., но дават значителна свобода на производителите да демонстрират различни дизайни и технологии. Балансирането на производителността ще бъде използвано, за да се опита да създаде равни условия между LMH и LMP2-базирани автомобили LMDh.
Техническият ръководител на Peugeot Sport Оливие Янсони заяви, че новите правила за LMH дават на екипа му „свобода да изобретява, иновации и изследва начини за оптимизиране на работата на автомобила, и по-специално неговата аеродинамика“.
Задните крила отдавна са едно от ключовите аеродинамични устройства, използвани за генериране на притискателна сила , но Peugeot Sport казва, че високата аеродинамична ефективност на 9X8 му позволява да работи без такова.
Янсони обясни: „Регламентите предвиждат, че е разрешено само едно регулируемо аеродинамично устройство, без да е посочено задното крило. Нашата изчислителна работа и симулации разкриха, че работата е ефективна без такова. "
Янсони не уточни кой аеродинамичен елемент на 9X8 вместо това е направен регулируем.
9X8 разполага с изваяна каросерия за аеродинамична ефективност, включително изваяни джанти на колелата, отвори за крила над гумите и интегрирани огледала. Стайлингът също така включва редица дизайнерски подписи на Peugeot, включително дизайна на фаровете, подобен на нокът.
Peugeot заяви, че е обърнал внимание и на дизайна на интериора, който се отличава с пилотска кабина по модел на i-Cockpit на компанията.
Директорът на дизайна на Peugeot Матиас Хосан заяви, че решението е взето така, че 9X8 ще бъде „веднага разпознаваем като Peugeot при снимки на бордовата камера“.
Както вече обявиха от Peugeot Sport, 9X8 ще се задвижва от 2,6-литров V6 бензинов двигател 90deg V6 с мощност 670 к.с., който задвижва задния мост, с монтиран на предния мост 900V електромотор-генератор с мощност 268 к.с.
Автомобилът е оборудван със седемстепенна скоростна кутия и автоматично ще балансира мощността от двигателя, за да достави максимум 670 к.с.
Хиперавтомобилът 9X8 се отнася както до моторното наследство на компанията, така и до електрифицирана марка. Префиксът 9 е използван за предишните претенденти на Льо Ман, 905 и 908, докато X обозначава технологията на Peugeot за двойно предаванеи хибридно задвижване..
Компанията ще управлява два от автомобилите 9X8 в WEC и в Льо Ман през следващата година, с набор от пилоти, който включва бивши пилоти от Формула 1 Жан-Ерик Верн, Кевин Магнусен и Пол ди Реста.