От пускането в продажба на първия автомобил снабден с филтър за твърди частици (FAP) през 2000 година до момента французите са продали 2,2 милиона дизелови превозни средства, които разполагат със системата за пречистване на саждите.
Системата FAP (Filtre à Particules) работи с добавка, която се смесва с горивото по пътя му от резервоара към двигателя. Това позволява надеждното възстановяване на филтъра, тъй като акумулираните в него частици могат да бъдат изгорени при сравнително по-ниска температура. При тези условия пълното унищожаване на саждите отнема около две минути и се осъществява автоматично, без знанието на водача.Стане ли дума за надеждността на уредбата, французите посочват за пример теста на немската Федерална служба по околната среда (Umweltbundesamt) и немския съюз на автомобилистите (ADAC) с продължителност 80 000 км, както и забележителното постижение на Филип Куеснон. През април 2002 година френският пилот завърши рекордното си пътешествие с минимално модифицирания Peugeot 607 HDi FAP 135, чиито пробег достигна 500 000 км за 355 дни. Постижението не само зарадва мениджърите на Peugeot, но и доведе до вписване на Куеснон в Книгата на рекордите на Гинес.
По настоящем дизеловата технология се предлага в множество модели на марката, които носят обозначението FAP - например 308 HDi FAP 135 или 407 Coupe V6 HDi FAP 205.