Марката продаде само 836 броя в Европа за последните пет месеца
PSA/Peugeot-Citroen прекратява продажбите на големия миниван 807 като част от плановете на шефа на концерна Карлос Таварес за спиране на губещите модели на марката от конвейера.
Говорител на Peugeot потвърди решението пред френския вестник Les Echos, че ванът 807 няма да има заместник. Представителят на PSA каза още пред медията, че същата съдба ще сподели и 207 Plus, a decontented версия на субкомпактния 207, който бе заменен през 2012 с 208.
Таварес има за цел марката Peugeot да следва примера Volkswagen Group, като политика по отношение на моделната гама, цените и крайните финансови резултати. Той иска Peugeot да се фокусира върху гамата си от леки автомобили, която трябва да бъде намалена до 16 модела през 2018 от 25 сега и до 13 модела през 2022.
Вестник Les Echos твърди, че брандът ще продължи да произвежда 108 в сегмента на минитата; 208 и 2008 в субкомпактния сегмент; седана 301, хечбека и комбито 308, 3008, 408 и RCZ в компактния сегмент; и 508 и 5008 в средния клас.
Междувременно известен маркетолог смята, че решението на PSA за спиране на 807 е знак, че търсенето на големи ванове в Европа върви надолу.
Европейските продажби на големите семейни ванове спадат за сметка на много по-стилните кросоувъри. Peugeot продаде само 836 автомобила от модела 807 в Европа за последните пет месеца, при 1316 единици за същия период на миналата година, това сочат данните на пазарния изследовател JATO Dynamics.
Експертите смятат, че Peugeot ще елиминира кросоувъра 4008, който е базиран на Mitsubishi ASX. 4008 беше неуспешен модел, основно заради неговото позициониране на пазара, твърдят те.
Представител на Peugeot каза, че плановете на компанията предвиждат спиране на модела 4008.
Очаква се Peugeot да лансира седана 608 и кросоувъра 6008 в Китай, където има високо търсене на френски луксозни автомобили.
Вътрешни източници от производителя твърдят, че Peugeot ще изостави електрическия автомобил iOn и няма да замени купе-кабриолетите 207CC и 308CC в най-бързо свиващия се сегмент в Европа.