Спортното подразделение разработи хибриден агрегат, наречен HYBRID4 500KW
Peugeot Sport и неговият партньор Total разкриха техническите характеристики на силовия агрегат на борда на Hypercar LMH, който производителят с лъва ще пусне през 2022 г. в Световния шампионат на FIA-WEC и в 24-те часа на Льо Ман.
Екипът под ръководството на Франсоа Кудрен, директор на задвижването на WEC програма на Peugeot Sport, разработи хибриден силов агрегат, наречен PEUGEOT HYBRID4 500KW, построен на основата на 2,6-литров бензинов битурбо двигател V6 с мощност 500 кВт (680 к.с.), разположен в задната част на автомобила , и електрически мотор/генератор с200 кВт, монтиран в предната му част.
„Архитектурата на задвижващия механизъм PEUGEOT HYBRID4 500KW е определена от строги спецификации, уредени от новите правила за шампионата“, обяснява Франсоа Кудрен, директор на задвижването на програмата Peugeot Sport WEC. „Първоначално планирахме да проектираме двигател с едно турбо, но това не ни позволи да постигнем целта си, а именно да намалим центъра на тежестта на двигателя. 6 битурбо двигателят е най-добрият компромис между технология, тегло, архитектура, надеждност и ефективност”.
Този задвижващ механизъм ще бъде свързан със седемтепенна роботизирана секвенциална скоростна кутия (с пера на волана) и ще гарантира на автомобила трансмисия със задвижване на четирите колела, като цялата се управлява от интелигентна система за управление на задвижването и потоците. на енергия.
Системата ще се захранва от 900-волтова батерия, съвместно разработена от Peugeot Sport, Total и неговота дъщерно дружество Saft (десет години опит в F1), поставена в карбонова кутия , разположена под резервоара за гориво, зад пилота в интериора на монококовата структура на автомобила.
И накрая, този комплект ще бъде допълнен от спирачна система, наречена Brake by Wire, сабствена разработка на Peugeot Sport, позволяваща оптимално електрическо/хидравлично разпределение, напълно управляван от електрониката. Пилотът,уточнява Peugeot, Sport, ще контролира силата на спирачката на двигателя, генерирана от електродвигателя във фазите на забавяне, както и тази, приложена върху дисковете от спирачните накладки“.
Peugeot Sport все още трябва да премине през статични тестове и симулатора, планирани за първото тримесечие на 2021 г., преди Hypercar LMH да бъде пуснат на пистата в края на годината.