На автомобилния салон в Женева Peugeot ще представи прототипа SR1. Той ще начертае посоката, която дизайнът на марката ще следва през следващите няколко години.
SR1 е типичен гран туризмо с две врати и твърд покрив. Във външния му вид впечатление правят обърната трапецовидна решетка, агресивните въздуховоди на предната броня, тесните челни светлини и отворите на предните калници, които оптимизират въздушния поток покрай колелата. Отличителните белези на задната част са C-образните светлини, издутият капак и дифузорът.
Конфигурацията на седалките позволява двама души да седнат на предния ред, а в центъра зад тях има място за още един пътник. В салона ще ви посрещнат апликации от кожа и дърво, комбинирани с решения, типични за „най-новите технологии“, каквито според Peugeot са никелираните и хромирани елементи. Едно от ексцентричните нововъведения в интериора на SR1 е ръчният часовник на Bell&Ross, който е интегриран в специално отделение на таблото.
Що се отнася до силовия тракт, французите залагат на Hybrid4 технологията, която в случая използва 1,6-литров THP бензин (218 к.с.) и електромотор за задвижване на задните колела (70 кВт). Общата мощност на цялата система е 313 к.с., като за използването на максималния й потенциал се грижи интелигентна система за двойно предаване. В допълнение и четирите колела са завиващи подобно на Renault Laguna GT/Laguna Coupe.
SR1 може да работи изцяло като електромобил в градски условия, а при стандартен режим, когато двигателят с вътрешно горене и електромоторът функционират паралелно, средният разход е 4,9 литра за 100 км пробег при 119 г/км. За сравнение серийният Peugeot 207 Economique, който използва 1,6-литровия HDi с 90 к.с., се нуждае от 3,8 литра дизел и отделя 99 грама CO2.