Множество системи и всякакви опции го превръщат в товарен автомобил за разходки
Mercedes ще стъпи на пазара на пикапите в края на 2017. X-класата се базира на Nissan Navara. Прототипъта разполага с много повече характеристики от новото товарно муле на Mercedes.
В края на 201, Mercedes ще скочи в сегмента на еднотоннните пикапи. Въпреки това немците не разработват изцяло нов свой собствен модел, а заимстват техническата платформа на Nissan Navara. При това не става дума за чист Badge-Engineering. Тук Mercedes е заимствал от Citan.
X-класата става Lifestyle-Truck, който обаче може и да работи
Пикапът, който ще стъпи като X-класа, е оборудван с изцяло ново шаси с индивидуална настройка. Daimler тук залага на задна ос с винтови пружини. Задвижването е от собствената палитра. Toп двигателят е трилитров V6 турбодизел с над 200 к.с., който задвижва всички колела. Надеждното сцепление се гарантира от блокировка на централен и заден мост. Базовият двигател е четирицилиндров турбо дизел, заимстван от Nissan. Който предпочита спортен, ще трябва да си поръча X-класа с AMG пакет, само че AMG версия обаче няма да има.
По отношение на дизайна, Mercedes X- класа се базира на Mercedes GLE. На уловения сега прототип много добре се откроява типичната за Mercedes радиаторна решетка. Калниците са видимо по-големи, между гнездата на колелата се простират степенки.
Самата кабина почти не се различава от базовата на Nissan. Инженерите на Daimler са монтирали на покрива интегрирана релса. Кокпитът в интериора е подобен като V-класата, което по своему напомня на пътниците, че се возят в Mercedes. Необичаен за Mercedes е по-скоро лостът на ръчната спирачка, разположен на централната конзола.
Очакват се също множество системи за сигурност и безопасност, както и всякакви опции, които превръщат X-класа в товарен автомобил за разходки. Но Mercedes X-класа трябва да носи и пари. Пикапът може да товари 1,1 тона, като едновременно с това и да тегли до 3,5-тонни ремаркета. Това напълно съответства на възможностите на Nissan.