Американската компания отказва планове за пикапи, ще разработва водородни камиони
Американският производител на камиони с нулеви емисии Nikola Motors отмени планирания си пикап Badger като част от новото споразумение с General Motors.
Базираната в Аризона компания планира редица търговски и офроуд превозни средства с електрически и водородни горивни клетки. Тя предизвика сравнения с Tesla, когато се появи в американския Nasdaq по-рано тази година и инвеститорите увеличиха оценката на неговия капитал от 12 на 33 млрд. долара в рамките на дни.
Високата цена на акциите на компанията предизвика подозрения от някои финансови анализатори, а основателят на компанията Тревор Милтън беше свален през септември.
През юни Nikola Motors откри поръчки за пикапа Badger, който трябваше да се предлага с електрически и задвижващи агрегати с горивни клетки и първоначално заяви, че ще представи модела през декември. Твърди се, че автомобилът генерира 894 к.с., с въртящ момент 980 Нм.
През септември Nikola Motors подписа сделка с GM, като предостави на американския автомобилен гигант 11% дялов капитал - тогава на стойност около 1,53 млрд. британски лири - в замяна на използването на батерията Ultium на GM и технологията Hydrotec на горивните клетки. GM също щеше да произвежда Badger от Nikola Motors.
Но двете фирми вече подписаха меморандум за разбирателство по отношение на намалена нова сделка. Според ревизираното споразумение Nikola Motors все още ще използва водородната технология на GM в планираната гама от търговски камиони и двете фирми ще "обсъдят" използването на батериите на GM в тези превозни средства.
Но GM вече няма да взема дялово участие в Nikola Motors и сделката не включва разработването на Badger.
В изявление Nikola Motors се казва: „Както беше обявено по-рано, програмата на Никола Badger беше зависима от партньорство с OEM. Никола ще възстанови всички предварително подадени депозити за поръчка за Никола Язовец. ”
Nikola Motors заяви, че е в ход да започне да тества готови за производство версии на своите камиони с водородни горивни клетки преди края на 2021 г.