Пилотите са потърсили съдействие от директора на състезанията във Формула 1 Чарли Уайтнинг за спешни корекции на пистата в Сингапур относно осветителната система, неравностите по трасето и входа към питлейна.
Повечето от състезателите бяха впечатлени от съоръжението край Марина Бей, но някои от тях изразиха притеснения относно осветлението в определени зони от пистата на традиционния брифинг на пилотите в петък вечер.„Аз и някои други мои колеги не бяхме особено доволни, така че има какво още да се направи”, коментира Ярно Трули. „На места е тъмно, неравно, а и бордюрите са доста високи. На пилотския брифинг разговаряхме много, може би един час. Наистина съм изненадан колко много неща се случиха по време на двете тренировки.”
Фернандо Алонсо също подкрепи Трули и коментира, че мнението му за осветената писта се е променило след края на петъчните тренировки. „Що се касае до осветлението, когато се разхождахме по пистата в четвъртък, останах впечатлен, но зад волана при 300 км/ч на места трасето е прекалено тъмно”, коментира пилотът на Renault.
Според Трули никоя друга писта в календара на Формула 1 няма толкова много неравности, колкото тази в Сингапур. Италианецът обаче признава, че едва ли има какво да се направи по въпроса за толкова кратки срокове. Неговите думи получиха потвърждение от тези на Роберт Кубица.
„Доста неравно е, дори прекалено, но положението е такова”, коментира полякът. „Ще трябва да направим някои компромиси по отношение на настройките поради тази причина. Карането е много по-трудно при такива условия.”
Много е възможно организаторите на надпреварата да коригират входа и изхода на питлейна, които се намират буквално на състезателната линия, съответно на първия и предпоследния високоскоростни завои. Допълнителни промени може да се направят по шикана в десетия завой, където вчера бяха премахнати високите бордюри.
„Има много работа по входа и изхода на питлейна, тъй като в тази си конфигурация са опасни ”, продължава Трули. „Не знам обаче доколко са възможни промените за последната тренировка и квалификациите”. Италианецът е категоричен относно десетия завой: „Направихме някои корекции, може би има възможност за още промени, което да направи шикана по безопасен за утре.”
Себастиен Бурде също не се изказа особено ласкаво за десетия завой. „Прекалено опасен е, мразя го”, коментира французинът.