Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Пилотите са притеснени от износването на меките гуми

03.02.2011 16:04

След първите два дена от тестовете във Валенсия водещите пилоти прогнозираха, че гумите на Pirelli ще се износват значително по-бързо от тези на Bridgestone.

От Pirelli обещаха още през миналата година, че ще се опитат да направят така, че издръжливостта на новите гуми да бъде по-ниска с цел да наблюдаваме минимум две спирания в рамките на едно състезание и много по-атрактивна надпревара. Явно италианците са се справили с тази задача, но до такава степен, че мекият комплект може да създаде сериозни трудности на отборите.

„Много е трудно да запазиш гумите“, обяснява Фернандо Алонсо за Autosport. „Понякога се получава така, че проблемите започват дори и когато са нови. Първата обиколка е добре, но после започваш да губиш две, дори три секунди на обиколка. Оттам нататък времената стават постоянни, но и прекалено слаби.“

Роберт Кубица допълва, че тази тенденция може да има негативен ефект върху безопасността на пилотите.

„Да, прекалено много е“, обяснява полякът за износването. „Освен ако целта не е да има състезания с по пет-шест спирания бокса, но пък тогава ще ни трябват повече гуми! Шегувам се. Наистина зависи коя смес използваш, но ситуацията очевидно се подобрява с твърдата. Проблемът не е с грейнинга, а с износването. Просто изведнъж гумите  заминават тотално.“

„Трябва да си постоянно нащрек, защото по време на състезанието често оставаш по-дълго от първоначално предвиденото на пистата, така че трябва да имаме предвид и безопасността. Определено последното нещо, което искаш да видиш, е как пукаш гума.“

„Мисля, че първият истински тест за гумите ще бъде в Бахрейн. Надявам се там ситуацията да е по-добра, но ако е като сегашната, предизвикателството ще бъде голямо. Ще трябва да започнем да мислим по различен начин за настройките и да се опитваме да запазим възможно най-дълго гумите в добро състояние. Наистина това е нещо, което трябва да имаме предвид и да работим активно в тази насока. Има много начини, по които можем да съхраним гумите и да ги накараме да работят по-добре с автомобила“

Според Нико Розберг тази ситуация може да бъде само от полза за спорта. „Не се притеснявам“, коментира германецът. „По този начин състезанията ще станат по-вълнуващи. През миналото сме виждали много интересни надпревари именно когато гумите се разпадат, например в Монреал през миналия сезон. Така че това не е проблем. Важното е, че имаме добър автомобил, защото когато това е налице, можем да контролираме износването на гумите.“

И Люис Хамилтън е по-скоро на мнение, че това не е проблем. „На този етап изглежда, че има разлика в представянето между смесите или на част от хората им се струва така. При нас, мисля, че тя не е толкова осезаема. Факт е, че през миналата година правехме по едно спиране, а при толкова активно износване ще се налагат две или дори три, но аз смятам, че това е за добро. Не харесвах, когато през миналия сезон трябваше да се ограничаваме само до един питстоп. Не беше интересно, защото в миналото правехме два или три. Надявам се на повече спирания през тази година, защото това прави състезанията по-вълнуващи.“

Коментари
comments powered by Disqus