Според производителя 100 км/ч се достигат за 1,86 секунди. Спирането от същата скорост също е рекордно - 31 метра!
Електромобилите често се свързват с умопомрачително ускорение, благодарение на моментално наличната си мощност. Pininfarina Battista се цели да премине на следващото ниво, като вече е поставил 4 рекорда в спринта. Те са възможни благодарение на четиримоторния задвижващ механизъм с 1900 к.с. и преди всичко 2340 Nm въртящ момент, който е наличен почти от място. Максималната скорост от 350 км/ч на спортната кола, която струва 2,2 милиона евро преди данъци, вече е впечатляваща. Но не е нещо нечувано и в света на двигателите с вътрешно горене. Спринтовите времена на двуместния италиански автомобил наистина ще поставят рекорди. Производителят твърди, че Battista ускорява от място до 100 км/ч за само 1,86 секунди.
Рекордите продължават
Но дори след тази скорост, електромобилът продължава да впечатлява. Твърди се, че Battista ускорява до 200 км/ч за 4,75 секунди. Всички нови световни рекорди за шосейна кола ще бъдат подобрени - независимо дали е електрическа или с двигател с вътрешно горене, казват от Pininfarina. За моменат, обаче, липсва независима проверка. Видеоклип ни показва колко незабележително Battista разклаща тези рекорди. Без силен крещящ двигател с вътрешно горене, само леко набъбващ електрически шум придружава спринтовете. Рекордите бяха поставени, когато Battista беше представен в Обединените арабски емирства на автодрома в Дубай. Между другото, Rimac Nevera има официална фабрична спецификация за спринт от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди. За японския електрически спортен автомобил Aspark Owl производителят дори споменава само 1,69 секунди. Bugatti посочва 2,4 секунди за Chiron с 1500 к.с. Но както знаем - който ускорява, трябва и да спира. Със своята карбо-керамична спирачна система, покоят идва след само 31 метра – световен рекорд за електрически превозни средства. Едва 150 собственици на Battista по целия свят ще могат да се насладят на тези екстремни стойности, тъй като повече автомобили няма да се произвеждат в Камбиано, Италия, тъй като са нужни повече от 1250 работни часа за едно превозно средство.