Automobili Pininfarina обяви, че производството на суперавтомобила ще започне през лятото
Бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд се присъедини към изпитанията на прототипите на купето Pininfarina Battista, които се провеждат в италианския център Нардо. Производителят твърди, че всепризнатият състезател „изигра ключова роля“ в развитието на хиперавтомобила „от самото начало на проекта“: повече от 25-годишният му опит в автомобилния спорт допринесе за настройките на шасито, фини настройки на ергономичност и софтуерно калибриране. Първото шофиране беше „наистина специално изживяване“ за Ник.
Самият 43-годишен немец, който е „посланик на марката“, говори за автомобила с изключително ентусиазиран тон: „Наистина бях изненадан колко естествено се чувства Battistaна пистата. Управлението и скоростта, които постигнахме тук в Нардо, надминаха всичките ми очаквания. Прототипът е в напреднал етап, но тестваме около 80% от потенциалната му мощност. Ефективността и ускоряването вече надхвърлят всичко, което бих могъл да си представя. "
Automobili Pininfarina обяви, че производството на Battista ще започне през лятото, а продажбите - в края на годината. Лимитиран тираж до 150 единици и пет от тях принадлежат към поредицата Anniversario. Цените са неизвестни, но базовите 2 млн. евро няма да изненадат никого.
Хайдфелд каза, че това е първото му пътуване по пистата Нардо, така че той изучи конфигурацията на трасето в интернет. „Идеалните“ гуми за Battista бяха комплектът Michelin Pilot Sport Cup 2R, съчетан с леки джанти Impulso.
Нека да припомним, че купето с четири мотора на теория развива 1900 к.с., 2300 Нм и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 2 сек. Батерията с капацитет 120 кВтч е проектирана да осигурява автономен пробег от над 500 км. Успоредно с това разработват хиперавтомобила Rimac C_Two, който споделя много компоненти с Battista. Изглежда технологичните близнаци ще излязат на пазара едновременно. „Честно трябва да призная, че никога досега не съм изпитвал подобно нещо. Нямам търпение да изпробвам Battista в завоите по планинските пътища “, обобщава Хайдфелд.