Износването е само един от факторите, които могат да доведат до подобни събития
Гран при на Великобритания бе най-монотонното състезание от началото на сезона, но в последните три обиколки се разрази истинска драма заради поредица от спуквания. Първо Валтери Ботас (Mercedes) пое към бокса, след което и Карлос Сайнц (McLaren) трябваше да се добере до своите механици на три гуми.
Точка на шоуто сложи победителят Люис Хамилтън (Mercedes), който също спука гума в последната обиколка, но преднината му се оказа достатъчна, за да мине покрай карирания флаг преди Макс Верстапен (Red Bull).
Множеството спуквания логично изправиха на нокти ръководството на Pirelli, което заяви, че ще разследва обстойно случилото се на „Силвърстоун“, тъй като причините може да са най-различни.
„Разбира се, че ще разследваме това, което се случи в последните няколко обиколки“, коментира ръководителят на програмата във Формула 1 на Pirelli Марио Изола.
„Прекалено рано е да правим заключения. Може да е резултат от прекомерното износване. Все пак при гуми на 38 обиколки и толкова гореща писта износването е съществено. Не казвам обаче, че това е причината за проблемите.“
„Може да са отломки по пистата. По това време имаше парчета от предното крило на Кими Райконен, а и други елементи. Ето защо ще прегледаме не само гумите, които се спукаха, но и всички останали, които се използваха в последните няколко обиколки от състезанието. Така ще разберем дали има някакви прорези или допълнителни индикации за проблема.“
„Не трябва да изключваме абсолютно нищо. Искаме да направим пълен анализ и да елиминираме всяка евентуална възможност, защото понякога именно това е най-голямата грешка при подобни разследвания. Длъжни сме да обърнем внимание на всеки един фактор.“
„Това, което можем да направим, е да анализираме гумите от състезанието и да разберем дали не е имало проблем с конструкцията заради прекомерното натоварване. Но това е само една от посоките в цялото разследване.“
Изола коментира, че стратегията с едно спиране в дългата 52 обиколки надпревара е довела до огромно натоварване върху сликовете и че при част от тях дори кордите са се виждали на финала.
„Износването е съществено, това е фактор. Прегледахме гумите на Грожан от първия му стинт. Бяха напълно износени. Видях и част от гумите от вторите стинтове. Бих казал, че бяха износени близо 100%.“
„После трябва да разберем дали това е причината или не. Това, което е ясно на всички, е, че когато гумата е износена до такава степен, защитата на протектора е много по-слаба. И ако има някакви отломки на пистата, дори и най-малкото парче карбон, е много лесно да последва повреда. Просто върху гумата няма останал каучук, който да предпазва каркаса. На част от тях се виждаха кордите. Това е причината да твърдя, че имаше гуми, които бяха износени 100%.“
Pirelli ще предостави на отборите с една степен по-меки сликове за предстоящото второ състезание на „Силвърстоун“. При тази ситуация обаче тимовете едва ли ще рискуват с един бокс и най-популярната стратегия ще бъде с два стопа.